Långt mellan gångerna.

Ja, det har en tendens att bli det. Kan vara att jag inte tycker att jag har nå´t att skriva om.Men det betyder inte att det inte hänt nå´nting alls, nej då, det har hänt en del. Det blev mycke respons på mitt inlägg på Facebook.Det kändes skönt att få all den respons och stöttning. Det är ju så viktigt att vi alla hjälps åt, när det är tufft på avd. och det är det på alla avd.Men, det finns ju alltid gnällspikar och de tar en massa energi från allt och alla.Nej, jag ska inte hålla kvar vid det, bita ihop och gå vidare och göra det bästa av situationen. Har också blivit vaccinerad mot den "nya influensan", som den tydligen ska kallas ( jag kallar den ändå svininfluensan ).Reaktion? Ja, det vill jag lova.Var nog inte helt 100 efter min förkylning,men enl. chefen var det inga problem,jag hade ju ingen feber.Så, det bar av ner till Ekens för att bli stucken.Jag hämtade Dottern på jobbet,hon skulle också få den.Vi är väl ungefär lika modiga när det kommer till sprutor.Det roliga i det hela, ja, det enda roliga, var att våran "gamla" syster Yster Lean,fanns på plats.Det är ju så att de syrror som av någon anledning,t.ex. pension,inte jobbar längre, är inkallade för att alla ska hinna få sitt vaccin. Dottern tog plats hos henne, hon kände sig trygg med Lean.Nåväl,sticket i sig var väl inte så farligt,visst stack det till, men det spännde inte i armen, förrän plåstret sattes på och det var inte så mycke. Reaktionen kom dagen efter.Min förkylning kom tillbaka med nya krafter,denna gång med feber.så det blev att stanna hemma från jobbet.Nej, det var inget kul alls,nu känns det bättre igen, men när det kommer till påspädning av vaccinet(om det nu blir så),säger jag NEJ TACK!!! Nu väntar duschen,i em. blir det först handledning och sen jobb. Ha´de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0