Måste rätta ett fel

Satt precis och läste igenom mina inlägg och upptäckte då ett fel. Är lite förvånad över att inte Dottern komenterat det. Jag  berättade om släktträffen vi hade i Juni och där hade smugit sigin två fel, för det första var det 6 år sen vi hade en träff och det andra felet, som jag skäms över, var att jag skrev att alla från Skåne var med, men det var vi visst inte. Det saknades en, visserligen var han inte med förra gången heller, men han räknas ändå. Vem då, undrar ni kanske. Jo. det är Patrik jag menar. Han hade "förhinder", men jag vet inte om han följt med, rätt om han kunnat. Det är något vi får prata om sen.

Halva veckan har gått.

Ja, det är redan onsdag. Har var varit ledig idag, skönt. Jobbade kväll i måndags och dagtur i tisdags. Carina har inte jobbat dessa dagarna, så i måndags jobbade jag med Irene och i går fick jag klara mig själv. Carina var inte ersatt igår eftersom där var en som gick utöver på Näktergalen, så de skulle omplacera Åsa eller Lena. Men Sindy var också sjuk, natten hade ringt 16 st. men fick inte in någon, inte mycke att göra. Nickolina kom upp och hjälpte ig med de som man inte kan ta upp själv, sen kom Kerstin och var hos mig på Duvan, TACK Kerstin! Hon tog ett par med sig ut, så kunde jag ändå städa eftersom det är så "viktigt" på den avdelningen. Men, hade inte Kerstin kommit så hade jag gett blanka f-n i städningen, så är det bara.
Ja, så dagens övningar då. Inte så avanceradde , sol och bad hela dagen. Körde så jag var i Yngsjö 11.15. Tog ett dopp med en gång, varm. Det var riktigt skönt i vattnet, 20,5 gr. Vet inte hur många gånger jag badade, men det var mååånga .Stannade till kl. 16. Hem och hängde tvätt, det ska också göras. Eftersom det tar på krafterna att göra ingenting, var jag tvungen att vila, det blev  en timma ca. Kände mig utvilad och full av energi. Skulle plocka fram dammsugaren när Dottern och Uffe kom en snabbrunda. Kanske tur att de inte stannade så länge, för energin fanns kvar när de kört, så ut med mattorna och fram med dammsugaren. Blev snabbt klar, vattnade blommorna och sen var det gott med lite att äta.Ska nu avsluta dagen i soffan framför TV:n. Till nästa gång: Ha´de.

Hjälp!!!!!

Är verkligen i behov av ett extraknäck. Tar i stort sett vad som helst, nja, kanske inte riktigt vad som helst. Men helt seriöst. Är det någon som har något att erbjuda mig? Städ jobb odyl. är av intresse. Så snälla. HÖR  AV ER!!!!!!!


Varmt

Det var det när jag vaknade vid 08.30. Så det var inte mycke att tveka på. Havet nästa. Anlände till Yngsjö vid 10- tiden, solade och badade tll kl. 16, sen var kanske inte jag, men kroppen, nöjd. Körde inom kytkogården och plockade lite, sen hem och duschade. Dottern ringde och frågade om jag ville köra hem till hennes odjur och ge dem mat och vatten och det gjorde jag. Blev överfallen så fort jag kom innanför dörren. De ville upp i famnen och kela. Så jag stannade kvar en stund, sittande på golvet med två odjur klättrande på mig.
Nej, nu ska jag gå en runda och se om jag kan hita Meduza, hon har inte varit inne sen i går morse. Sen är det väl dags att krypa till kojs.
Vi hörs. Godnatt och sov gott.

Inga fler nätter.

Har inte fler nätter planerade. Synd om det inte blir fler, jag tycker om att jobba natt, lite då och då.Ja, vad har då hänt i mitt liv dessa dagar. Inte så hemskt mycke. Sov halva fredagen, kände mig sen helt under isen. Vill inte gå in närmre på anledningen, men jag kan väl säga så mycket att jag inte känt mig så värdelös ,sen jag fick reda på Patriks drogproblem.
Jag skulle helst vilja bara försvinna från allt. Nej, bli nu inte oroliga, jag har inga tankar på något dumt, tänkte kanske lite så, men inte nu längre. Ja, detta var fredagen, vidare i texten.
Efter alldeles för lite sömn, gick jag upp 07.20, duschade och fixade till mig. Körde sen till staden och hämtade dottern. När hon varit hemom, duschat, matat odjuren och fixat till sig styrde vi bilen mot Göteborg. När vi kom fram, skulle vi hitta parkering, så vi följde skyltarna där det stod: P. Iron Maiden. Till följd av att vi körde runt ett par varv. Vi hittade parkering vid Stadium och eftersom vi först skulle till Liseberg och sen Ullevi, passade det bra, efersom det låg ungefär mitt i mellan. Ibland har man tur. Först en runda i Balder, sen Kanonen och sen Lisebergbanan.Sen orkade vi inte mer. Att det var hett är bara förnamnet. Det var ooolidligt att stå i kö. Så vi gick en runda på stan. Träffade på Johan. Han liksom Emelie skulle titta/ lyssna på Maiden. Jag stannade kvar utanför, hörde inte så bra( det blev bättre när vi kom till bilen). Emelie stannade inte hela tiden, hade hemskt ont i fötter och ben, blåsorna gick i sönder och hon hade duktigt ont.
Kunde sen inte sova, Niklas, grannen, hade fest och spelade ABBA till kl.04.30 ca.

Kan inte sova

Vaknade redan vid 12- tiden och det var inte alls bra. Har jobbat i natt och ska jobba en natt till, så jag hade behövt att sova några timmar till. Ska försöka igen, så får vi se hur det går. Dottern ska komma hem en runda innan hon börjar jobba, ska köra henne dit. Sen får jag göra ett nytt försök, kanske utomhus. Annars får det ju vara vilket det vill, kan jag inte, så kan jag inte, så är det bara.
Ha´ det

Börjar närma sig

.....att börja jobba. Har vilat ett par timmar och börjar bli lite hungrig. Ska fixa hop något att äta. Tar sen en promenad ner till Dottern och hämtar min cykel. Är ganska skönt att cykla till jobbet, det är värre när man ska hem, då är det segt.
Vädret vände som de lovat, nu är det strålande solsken och varmt, skönt. Hoppas det håller i sig över helgen också. Vi ska till Göteborg då. Är alltid trevligare mfd fint väder.


Natt igen

Ja, då ska man  jobba natt igen. Carina ringde och frågade om jag kunde jobba ons. och tors. natt istället för dagturer ons., tors., och fre. och ja, det kunde jag ställa upp på. Stämmer det som är sagt, att vädret ska vända och bli sol och värme, ja, då passar det mig alldeles utmärkt. Kan sova på förmiddagen i min säng och resten i solstolen eller på stranden, går alldeles ypperligt.
Nej, Mikaela, det där om att Git inte hört något om nattvandring stämmer inte helt. Jag skickade ut schemat och en tid om när vi skulle träffas, det skickade jag till alla i min grupp, så fort jag fått pappren. Så jag hoppas att adressen i mina papper stämmer. Nuär det ju ingen större skada skedd, allt ordnade sig ändå.
Nej, nu ska jag titta på "åra bästa år" och sen vila lite, förhoppningsvis tittar solen fram, så jag kan vila ute.

Att jobba natt.

Ä.r ganska roligt. Ja, kanske inte ständigt, men en o annan gång går bra. Natten var ovanligt lugn, inte många ringningar, tror  det var fem på hela natten. Jobbade med Eva P, hon är bra att jobba med,lugn i alla lägen. Synd att Marie blev sjuk, skulle jobbat med henne annars. Hem och sov till 12.45, kändes lagom att gå upp då. Var sen riktigt flitig, tvättade, klippte gräset , fixade middag och diskade. Sen var krafterna slut och jag somnade i min solstol. Sov gott tills Dottern ringde, då var klockan ca. 19.30. Hon ville bara berätta vad jag får av henne i födelsedagspresent. Visserligen infaller den först i september, men jag får den i förskott. Vad det är? Jo, en biljett till en konsert i Öja den 9:e aug. Vi ska se Deep Purple. Hon vet alltid vad jag vill. Okey, hon har fått höra flera gånger hur avundsjuk jag är för att hon såg dem på Sweden rock härom året. Det var det första hårdrocksband jag lyssnade på. Det var i början av 70-talet, så de har hängt med länge. Deras Smoke on the water är ju inte helt fel, eller? så det ska bli väldigt mycke skoj. Tack så mycke, Dotter.

Sliten.

Det är vad jag är i dag. I går-lördag- jobbade jag 7-13.30. Hem och försökte att sova ett par timmar. Det gick inte. Vilade ialla fall, men det är inte riktigt det samma. Jobbade sen natt, det gick riktigt bra och ganska kul också. Jobbade med Gunilla, tiden gick ganska fort fram till ca. 02.30, sen hängde där smådjävlar i visaren. Den rörde sig inte, tycktes det som. Men låååångt pm länge blev klockan 05.45 och vi kunde sätta i gång med morgonrundan, sen gick tiden fort. Var hemma strax efter kl.7, en kopp tea, en macka, dusch och sedan sängen, det var skönt. Somnade ganska så meddetsamma, för att vid 10-tiden bli väckt av telefonen, någon som ringt fel. Somnade om och blev väckt nästa gång,ochså telefonen, vid 16 tiden. Då var det Dottern som ringde. "Sover du fortfarande?, undrade hon. Det är ju klart inte lätt att veta hur länge jag tänkt att sova, men till kl. 17 hade jag egentligen tänkt. Vilade ytterligare en stund. Tar det nu enbart lugnt, ska jobba en natt till, denna tillsammans med Marie E.

Detta är inte bra.

Nej, det är inte alls bra. Klockan är nu 22.50 och jag ska jobba i morgon. Hade behövt sova för längesen, men jag är inte trött. Jo, trött men inte sovtrött. Jag kommer att vara halvdöd i morgon. Hoppas att jag kan sova ordentligt på eftermiddagen. Nej, jag får väl ändå göra ett försök. Kanske om jag läser Dotterns psykiatribok, så blir jag sömnig. Eller är den så itressant så jag inte kan sova för det. Jag ska iallafall göra ett försök, annars får det bli en film och sova på soffan. Godnatt!!!!!

Ledig dag.

Ledig i dag och det är skönt. Gårdagen vill jag helst glömma. Allt började bra på jobbet, jobbade med Hallina och det gick bra, fram till frukost i alla fall. Sen gjorde jag en dundertabbe. Jag gav dubbel dos med insulin. När jag upptäckte det och det var bara ett par minuter efter, ringde jag ssk. meddetsamma, blev alldeles skakig och gråtfärdig. Vi hade extra koll på tanten hela dagen och det har inte märkts nånting på henne, men jag kunde ändå inte släppa det. Hur kunde jag göra ett sånt fel fattar jag inte. Hade jag vetat hade jag ju inte gjort fel heller, eller hur? Kunde inte släppa det på hela kvällen, men i dag känns det bättre. Har städat, tvättat och bakat. Ska nu bara ta det lugnt, har en maffig helg framför mig. Jobbar först 7-13 på lördag, hem och sova några timmar ska sen jobba natt lördag och söndag. Sover väl hela söndagen och halva måndagen, är ledig på tisdag och det kan antagligen behövas.


Skavsår i öronen.

Ja, det får man på Duvan numera. Vi har en boende( en dam ), som utan problem kan tragga upp en gädda från djupt vatten. Det är hemskt. Annars har kvällen varit lugn. Anci var 7: e spring och hon kan turerna på Duvan, skönt det. Men där är att göra hela kvällen inte många stunder man kan sitta ner. Det är nästa n bara vid kvällsmat och fika, för övrigt far man runt som en skållad råtta.
Nej, en kopp kaffe sen är det dags att lägga sig, jobbar 7-15 i morgon. Sen är jag ledig en hel dag.


Redan onsdag.

Jobbat i två dagar nu, känns som om man inte varit ledig över huvud taget, skumt. Har verkligen jobbat ,om man säger så. Visserligen jobbade jag med Hanna igår och hon är riktigt duktig. Men där var ändå mycke att göra. Undrar just vad vikarierna sysslat med de här veckorna. Inte skött de dagliga sysslorna ialla fall.
Ska hämta Dottern i stan vid 12- tiden, ska sen jobba kväll.

Semestern är slut.

Började jobba i dag, efter 3 veckors semester. Kunde börjat bättre, om man säger så. Jag fick verkligen sätta igång genast i morse. Ingen mjukstart precis. Lång dag var det också, jobbade till kl.17. Resten av veckan blir också ganska tuff, eller vad sägs om: tis. 7-17, ons. 14.45-21.15, tors.7-15, fre. ledig, lör.7-13, därefter jobba natt lör. och sön.Så det vill till att jag kan sova hela söndagen.Och vet ni? det är ett helt år till nästa semester, kul va? Nej, det vill jag inte tänka på.Har många dagar sparade, så jag kan ta lite semester i höst, och det ska bli skönt.Nu låter det som om jag inte trivs med mitt arbete, men det gör jag. Jag tycker bara inte om tidig semester, det är så mycke sommar kvar, när man kommer tillbaka. Som tur är finns där några lediga dagar, så det går att åka till havet.
I kväll ska jag bara precis slappa och ta det lugnt. Behöver inte tänka på nattvandring denna veckan. Sanna och George var och hämtade nycklarna i kväll, så de tar över fram till söndag, då det är dags för nästa gäng. Sanna ska försöka få tag på Veronica och höra om hon är pigg på det någon kväll. Men var Git och Gustav håller hus, vet jag inte. Om man nu inte vill nattvandra mer kan man väl höra av sig och säga det. Så slipper en annan lägga ner tid och energi på dem, eller?
Tack o lov så har jag en dotter som ställer upp och hjälper mig. TACK  EMELIE!!!!!!!

Var har denna dagen tagit vägen?

Ja, det kan man ju fråga sig.Sov länge idag, vaknade kl. 11. Somnade visserligen inte förrän närmre kl. 5 i morse, så det har ju sin förklaring.
I går e.m. var jag med Mia och töserna på tivolit i stan, åkte "Larven" med Filippa och gick i "Harry Potters hus"  med Bella, kul. Vi tog lite lotter och sen till B. K. för att äta lite. Emelie ringde och tyckte att jag unde jobba på kvällen, en man kort och omöjligt att få in någon. Efter att funderat en stund, en kort sådan, sa jag ja. Spring mellan 5:an o 6:an. Har inte varit på Tallåsen på evigheter, men det gick bra(tror jag), jobbade med Stina och Martin. Efter jobbet åkte jag och Stina till staden för att göra våra insatser som nattvandrare. Tivolirocken var i full gång när vi kom in. Träffade på Martin, Emil och Nicke när vi kom dit, de var väldigt glada, om man säger så. Annars var där så lugnt som man kan räkna med på en så´n tillställning. Gick många rundor i stan. Folk tycks tro att vi har koll på allt. Många kom och frågade om vägen till olika arr. Tur att man känner till en del om vad som händer i stan. Träffade även på.Dottern, glad i hågen var hon.
Tog sen nattbussen hem. Snacka om trängsel. Blev jävligt irriterad på en typ som också skulle med bussen. En del tycks tro att man kan bära sig åt hur som helst. Han blev väldigt klart och tydligt upplyst av mig om hur man inte ska göra. som jag sa till Stina" jag skulle kunna ta hans långa hår, vira det om halsen på honom och dra åt ordentligt".
Efter en ganka lång försening anlände vi till Tollarp, ner till lokalen och skrev rapport och sen hem, då var klockan nästan 4.

vill inte.....

..börja jobba. Varför ska semestern gå så vansinnigt fort? Visst, jag har bara haft 3 veckor, men ändå. Jag lär mig tydligen aldrig heller, det är likadant var gång jag har tidig semester. Jag tar bara 3 veckor, fast jag egentligen skulle vilja ta alla 4, men det är snålheten som tar över. Första perioden börjar alltid midsommarveckan och det är "storhelgstillägg",det kan man ju inte missa, snål som man är. Sen är det skönt att kunna ta några dagar i höst också, när allt känns mörkt och trist. Bara va´ hemma och mysa och ha det gott. Alltid något att se fram emot.
Igår kväll var jag och Dottern ute och nattvandrade, Lasse följde också med( en snäll o rar pojk). Vi var först en runda i Åhus men där var väldans lugnt. Körde sen in till staden. Mycke folk och många väldig berusade ungdomar. Hörde på radion idag att det varit väldigt stökigt, men vi träffade inte på någon som behövde våra insatser, tack o lov. I kväll ska jag och Stina vandra, hoppas det blir som i går kväll. Men först ska jag följa med Mia och mina töser in till tivolit i e.m. Det är ju inte så lätt att gå på tivoli med båda töserna själv, Johan vill helst slippa, men jag följer gärna med. Hoppas nu bara att vädret håller i sig. Molnigt men uppehåll.

Sommaren e´kort

Ja, det kan man väl hålla med om. Det känns som om sommaren är slut, nu när semestern är slut. Men det stämmer ju inte alls. Det är bara första semesterperioden som går mot sitt slut. Nästa gäng har sina fyra veckor att se fram emot, så sommaren är ju inte slut. Hoppas att de få soligt o fint. Jag har ju faktiskt lediga dagar, så än finns möjligheter för sol o bad, eller? Hoppas att det blir så pass att jag kan cykla till jobbet. Dels behöver ja röra mig och dels är bensinen så förbannat dyr. På tal om dyrt, på TV gjorde precis reklam för mejeriets laktosfria mjölk. "Den kommer från samma svenska ko, som vanlig mjölk", sa dom. Varför är den då dyrare än "vanlig" mjölk? Ja, det kan man ju fråga sig.Det är kanske dags för en insändare till tidningen. Jag hade antagligen inte tänkt på det om det inte varit för att dottern använder laktosfria produkter. Hon mår mycke bättre på det. Jag ska också börja köpa det. Jag använder bara mjölk i kaffet och på gröt när jag äter det, men det är ju inte bara mjölk. Det finns ju annat som används t.ex grädde, yoogi mm.
Nej, om man skulle se till att göra något matnyttigt i dag. Kan bara inte komma på vad.

sommar och sol

...har det varit i dag. Har bara tagit det lugnt idag, solat slappat och haft det riktigt skönt.
Johan ringde i kväll och berättade att han fått  nytt jobb. Han ska börja hos Conny igen. Grattis till jobbet,  Johan och grattis Conny till en duktig medarbetare. Detta har de diskuterat ett tag och nu blir det så. Det är förvisso Connys åkeri, men Johan kommer att sköta det mesta. Det är precis som han vill ha det. Så jag säger bara LYCKA  TILL!!!!!
Ikväll ska jag fortsätta att ta det lugnt, titta lite på TV, läsa lite och bara ha det skönt. I morgon kväll ska jag och dottern ut och nattvandra igen. Denna gången kör vi till Åhus, beachhandbollen börjar denna helgen och det kan gå ganska vilt till där, sportkillar/tjejer ni vet. På lördagkväll tar jag Stina med mig till staden, då är det Tivolirock och då är där folk vill jag lova. Visserligen brukar de flesta ungdomar sköta sig fint, men där finns ändå alltid några som ska sticka ut, tyvärr.

Tiden bara rinner i väg.

Redan onsdag och 4 dagar kvar på semestern. Denna veckan har jag inte gjort så mycket. I måndags kväll skulle jag träffa de andra i min nattvandrargrupp. Skickade ut kallelse för några veckor sen, Sanne hörde av sig att hon o George inte kunde denna veckan, men kan nästa. Ingen av de andra hörde av sig, dålig stil om jag får säga vad jag tycker. Där satt jag i lokalen och väntade, till slut tröttnade jag och ringde dottern. Hon hade inget särskilt för sig och följde gärna med ut en runda. Hämtade henne, ner till lokalen och hämtade jackor.Körde en runda i byn, men här var inte en kotte ute, så vi körde in till stan istället. Där var visserligen mer folk, men otrolig lugnt. Käkade( wokad älg), gick en runda om Domus och pratade med Ante och Patrik. En runda om resecentrum och sen till bilen. Ja, vi hade dessförinnan varit både i Tivoliparken och på Stora Torg samt gått gågatorna fram och tillbaks till Lilla Torg. Vi var i stan ett par timmar.
I går ( tisdag )  var jag och lämnade blod, mitt Hb var lite lågt (tyckte jag ), inte alarmerande lågt, men dock. Får se till att äta ordentligt hädanefter. Hem och tog i tu med tvätt och städ. Var hos vet. för att fråga om öronskabbmedel till dotterns små odjur. Fick rådet att prova med Frontline. De är inte vackra i sina öron, så hoppas att detta hjälper. De är väldigt kelna och tillgivna.De är verkligen speciella, med andra ord de är väldigt charmiga, man måste bara älska dem.
Vädret denna veckan har satt stopp för sol och bad, regn och åska har det varot dagligen. Dagarna har börjat riktigt lovande, men framåt e.m. har det slagit om. Inte vad som önskas, men vad finns att göra?

Smens Baglomma

....spelade på Lilla Torg i går kväll.
Efter att ha vilat nån timme , gjorde jag mig iordning för kvällen. En god drink, smink och lite musik, sen var man  på gång. Träffade Stina på Hemköp. Vidare till Therese för förfest. Vi som var där var: Marie,Camilla, Anci, Emma N, Emma O, Stina, jag, Helena och naturligtvis Therese, som upplåtit sitt hem åt oss. Tack för det. Efter god mat och gott att dricka tog vi taxi till staden. Flickorna blev kissnödiga, långa köer överallt så det tog sin lilla tid. Men långt om länge styrde vi stegen mot Stora Torg. Vid Domus fastnade vi. Där spelades någon form av musik( påminde om Turkiska toner . Vi dansade och hade väldigt trevligt precis som alla andra som stod sidan om och tittade på.Emelie kom också dit, hon ville inte riktigt kännas vid mig, kan inte förstå det, eller jo kanske det. Väl framme vid torget var det dags för "smens" att intaga scenen. Vilket tryck där var. Efteråt gick jag och Stina en runda. Träffade på Kalle och Eva, kul. Åkte sen hem med Emelie.


I Yngsjö

..blåste det ganska kraftiga vindar. Ganska så skönt i vattnet, det hade ju inte gjort något med ett par grader till, men det är ju Östersjön och där brukar det inte vara så varmt. Mia och flickorna var med där nere. Var lite orolig för att flickorna skulle bränna sig, men de klarade sig, men däremot så brände Mia sig . Ja, Emelie också visade sig. Vi skulle egentligen kört ner en runda idag också, men det blev ine så. Satte mig en stund på altanen, men det gick bara att sitta korta stunder i taget, 37 gr. varmt. Det är för varmt även för mig, som annars älskar att ligga i solen. Hoppas på fortsatt sol och värme min sista sem.vecka.

Ska vila lite nu, så jag ofkar med kvällens bravader. Vi är några från jobbet som ska in till staden i kväll, festa ,lyssna på "Smens Baglomma" och förhoppningsvis ha skoj. Ja, nu är det ju så att man aldrig får  roligare än man gör sig, så det gäller att plocka fram festhumöret.


barnbarn

...tar sin lilla tid, därför har jag inte hunnit skriva på ett par dagar. Som sagt så kom Bella i måndags. Vaknade vid 8 tiden i tisdags. Vi cyklade en runda till Ö: Vram och hälsade på. Bella ville sen sova i tält på natten, så det var bara att slå upp det och fixa till "bäddarna", när det sen blev kväll och dags att krypa ner i sovsäckarna ångrade Bella sig och ville sova inomhus i stället. Så det blev ingen camping i trädgården.
På onsdagen sov vi länge, vaknade vid 9, och det var skönt. På e.m. var det kalas i Ö: Vram. Emilia fyllde 8 år. Johan med resten av fam. hämtade pss vid 14 tiden. Efter det var det dags för nästa kalas. Emelie fyllde år samma dag, hon blev 23 år. Senare på kvällen körde Emelie, Mia, Bella och jag till Hörby och gick på marknad. Som vanligt köpte jag kryddor. Kom hem väldigt sent, skulle titta lite på TV, men somnade som en stock. Vaknade 10 över 6 ving och stel ihela kroppen. Vila lite till, sen blir det en runda till havet.

måndag

... och vecka nr. 2 på min semester. Skulle promenerat med Stina och Dottern i dag, men regnet satte P för det. Det blev en runda till staden istället. Bella ringde och ville komma. Hela familjen kom och åt middag. Sen roade jag, Mia och Johan grannarna. Vi började sparka boll med Filippa, men hon tröttnade efter en stund, så vi fortsatte själva. Jag kan väl säga så här, ork att springa runt och jaga boll är en bristvara, men kul hade vi och säkert  grannarna också.
Hämtade sen Dottern på jobbet, hem till henne en runda. Jag behövde låna min visp, jag ska baka tårtor till Emilias kalas. Dagen blev lång för Bella, men hon kan sova länge i morgon.


RSS 2.0