Ännu en vecka.......

......har gått. Var blir tiden av? Veckan som har gått har innehållit mest jobb. Jobbar två kvällar i veckan på fritidsgården här i Tollarp, alltid lika skoj att vara där. Ungdomarna är hur härliga som helst och accepterar mig som jag är, fast jag är så pass mycke äldre än övrig personal. I lördags var jag, Johan, Mia och Filippa och firade Malin, på hennes 40-årsdag,ja, hon fyller ju egentligen i dag.Bella var hos Emelie, kände inte sig helt ok. Men jisses vad ungarna är stora nu.....Som sagt......tiden bara rinner iväg. Veckan som kommer blir också med mycke jobb. På tisdag ska jag och Kerstin Albin till Östermalmskyrkan på kurs.Det är uppföljning på Taktil massage, väldigt skoj och rogivande. Oj! Höll på att glömma att Maria i Osby fått en liten flicka i veckan som gått. Ett jättegrattis til hela familjen. Till nästa gång: Ha´de

nytt år och nya tag

Jaha, ska det bli bättre ordning på mig detta året tro? Det återstår att se. Året som gick var väl lite hur som helst. Det började med att Dottern flyttade hem igen, med sig hade hon sina två monster, katterna alltså. Så vi blev helt plötsligt två vuxna och fem katter, som skulle dela på min lägenhet. Hur det har gått? Över förväntan bra.Kattern var väl de som hade svårast att anpassa sig. Dotterns äldsta och min yngsta förde ett herrans oljud de första veckorna.En morrade och grymtade och den andre skrek och då menar jag verkligen skrek.När de mätt sina röstresurser mot varandra och kommit fram till att de hur som helst ska bo tillsammans, blev det bra. Det blev rena rama himmelriket för nykomlingarna. Eftersom de varit innekatter när de bodde på Österäng, var de inte vana vid att kunna gå ut och in, när de ville det. Sommaren blev kanon för dem, då terassdörren stod öppen från morgon till kväll ( när någon av oss var hemma).Var i Ödeshög en helg och firade brodern min. Han fyllde 60 år och vi samlades hela syskonskaran, väldans trevligt var det. Sommaren kom med sol, värme och bad. Jag var på en minisemester med Johan och hans familj.Tältade på Öland och gjorde ett besök i djurparken där.Varmt som bara den, men skönt hade vi. Väl hemma igen var det dags för Kristianstadsdagarna.Var inne i stan en hel del, har väl aldrig festat så mycke innan som den veckan. Fick ihop en "tjej"kväll med Monica och Lena och jisses vad kul vi hade. Många kära gamla minnen poppade upp och ventilerades.Vi får snart göra om det. I augusti var det dags för ett annat evengemang. Rockabillynight i Bromölla.Monica fixade klänningar till henne och mig.Dottern och svärdottern hittade också fina klänningar( bilder finns på fb). Med Dottern som chaufför i Sonens jenkare drog vi iväg på äventyr. Riktigt, riktigt skoj. Synd bara att det var så kallt den kvällen. På hösten började med två extraknäck, som timledare på Tollan och som konsulent på Partylite. Klart bäst är jobbet på Tollan,hinner inte riktigt med att fara runt på ljusparty. Så jag får se hur jag gör om jag fortsätter eller inte. Ja, det var lite om fjolåret. Detta året började bra. Hade båda mina pojkar hemma en kväll.Det var första gången på väldigt länge.Även med det får jag se vad tiden visar. Dottern träffade en ny kärlek och han flyttade in här. Det funkade ganska bra i början, men hur det än är och hur trevlig han än är, så tre vuxna i en lägenhet kan bli för mycke. Han bor för tillfället hos en kompis.det var det bästa som kunde hända, eftersom Dottern och jag nästan gick varandra på nerverna. Om en månad,1 feb. flyttar Dottern till egen lägenhet. Hon flyttar från mamma för att bo granne med sin bror. Snacka om att va familjekär. Både hon och jag ser fram mot detta. Det är väldigt lätt att förstöra en relation om man lever uppe på varandra för länge och detta med att hon flyttade hem, var bara en snabb lösning. Ja, detta var lite om vad som varit. Återkommer med nya rapporter. Ha´de

RSS 2.0