Ännu en vecka har gått.

Jag som hade satt mig för att bli flitigare med min blogg. Men har jag blivit det? Nej, det är synd att säga. Skavsåren har läkt och jag cyklar på som vanlogt.Morgonpromenad och cykeltur till jobbet, så flitig man kan vara. Veckan har bara innehållit jobb,jobb, jobb och åter jobb.Ledig fredagm men jobb igen i helgen. Firade st:George på scouterna i torsdags, men det var inte många som var där.Av 8 juniorer kom 3.Dåligt, tycker jag. I fredags när jag var ledig,kom Dottern innan hon började jobba. Tyckte att det var dags att sätta färg på sin mor.Hittade inte den färgen jag haft innan, men jag blev nöjd med den som det blev. Nej, lite kvällsfika och sen blir det nog en kväll framför TV:n. Jobb i morgonbitti igen. Ha´de

Skavsår i häcken.

Ja, det kan jag lugnt påstå att jag har.Vi har nämligen haft cykelhajk i helgen. Vi startade på skolan kl.9, i lördagsmorse.Följde banvallen till Linderöd, där vi stannade för lunchuppehåll.Sen fortsatte färden, snabbt över E22:an för att leta rätt på banvallen igen.Nästa stopp blev vid Khylestorp. Patriks permobil ville inte längre, batteriet tog slut.Ringde på servicebilen, som kom och hämtade honom och bilen.Vidare till Satserup och Ekeröd, där kosade vi E22:an igen.Vid 14-tiden var vi framme vid Hörbys scoutstuga. Fick då besked om att Per,en Hörbyledare, omkommit på fredagen, de hade tagit beslutet att ändå genomföra hajken tillsammans med oss.Det är svårt att fatta att han inte finns med oss längre.Jag och Tjompen var i Hörby i onsdags och planerade denna hajken med honom.Stämningen var lite låg hos de två ledare som var med, men ungarna hade iallafall skoj,och det var ju huvudsaken. Vi sov i militärtält, så då var det eldvaktspass som gällde.Jag satt mellan 01,30 och 03,30.Sen var det skönt att krypa ner i säcken igen. Klockan 8 var vi uppe och började riva tältet.Efter frukost,hade vi avslutning och sen var det dags att bege sig hemåt. Anlände trötta och nöjda till skolan.Klockan var då ca.14. Hem, packade upp,duschade och sen slocknade jag på soffan. Fast det var lite segt i dag,har det ändå varit en kanonhelg. Nej, nu ska jag titta på Bones. Ha´de

Serverat...

....har jag gjort i kväll. Det var Lindåsas styrelses årsmiddag. Trött i fötterna och sitter nu och kopplar av med ett glas rödvin. Veckan har varit lugn, var ledig måndag och tisdag.Måndagen försvann med trädgårdsarbete och kalas,tisdagen fortsatte med mer trädgårdsarbete och sen ville Dottern att vi skulle gå ett par rundor på stan.Onsdagen jobb och sen på kvällen körde jag och Tjompen till Hörby för att planera helgens cykelhajk tillsammans med Hörby scoutkår.Vi ska cykla till Hörby och stråla samman med Hörby vid deras torp, för att där ha lite program och mat gemensamt. Ska bli riktigt roligt. Idag skulle jag jobbat 7-15, men eftersom jag skulle servera på kvällen blev jag ersatt på avdelningen. Var och fick massage innan vi började duka och ställa i ordning för middagen.Började kl.13 och var klara med disk och iordningställande ca.21.30. så snacka om att jag är trött. När vinet är uppdrucket är det nog läge för sängen. Så jag säger go´natt och ha´de

Annandag påsk.

Konstigt nog har jag varit ledig i dag,ska vara ledig i morgon också. Detta är min lediga vecka. Jobbar bara ons. och tors. Ja, det blir innget jobb på torsdag heller.Ska servera på styrelsens årsmiddag.Börjar vid 13-tiden med att duka och ställa iordning och sen börjar middagen vid 18,30 ca. Är faktiskt riktigt roligt. Jobbigt men roligt. Jaha, vad har då hänt i dag?.Förutom min dagliga promenad, har jag börjat i trädgården med att ta ner buskar,ska forsla bort riset i morgon.Jag har också varit i Åsum och gratulerat svärdottern, som fyller år i dag. Ja, Maria, er lille rumpnisse är jättefin.Ni får krya på er.Tydligen blir det ingen släktträff detta året och troligtvis inte nästa heller, men jag hoppas ändå att vi ses. Nu börjar det bli dags för lite kvällsmat. Ha´de

Slutjobbat...

...alltså bara denna helgen. Ska nu vara ledig TVÅ dagar,fatta hur skönt det ska bli.Helgen har varit ganska lugn,en del oroligheter på avd. men i det stora hela lugnt.Dottern följde med hem i kväll, hon ska låna bilen,igen.Nej då, det gör absolut ingenting, hon behöver den i morgon för att ta sig till jobbet ,hon har inte lagat sin ännu och alla vet hur bussförbindelserna är när det är helg.Hon hämtar mig i morgon när hon slutat,ska till Åsum och gratulera Mia. GRATTIS Mia !!! I dag nådde jag fram till Prag,duktigt,eller?Tro nu inte att jag slutar lägga ner krut på detta. Nej nu har jag kommit igång att röra på mig,så det är bara att fortsätta.Paris nästa? Eftersom det inte är något på TV och jag fortfarande är uppe i varv, så får det nog bli en film.Fick "Indiana Jones" av Dottern i julklapp och den är inte ens uppackad,så det är väl läge för den. Ha´de

Påskafton.....

...är till ända och jag har en dag kvar att jobba.Börjar 13.45 i morgon, sen är jag ledig två dagar och det ska bli skönt. Dagen har varit lugn.Tog sen en promenad till Stina.Gick en extra runda när jag skulle hem, men det räckte ändå inte ända fram till Prag,har några km. kvar, men i morgon kommer jag nog fram, hoppas jag. Ska snart inta sängläge, för att orka upp till en lång morgonpromenad.Jag SKA komma fram till Prag i morgon. Go´natt och ha´de

Långfredag.

Ja,så var då långfredagen slut och i kväll gjorde den verkligen skäl för namnet.Verkade nästan som om det hängde smådjävlar i visarna. Tiden bara segade sig fram i kväll. Dagen började med en lagom lång promenad,efter det var det dags att göra sig iordning för kalas hos Malin.Firade Mattias i dag.Det bjöds på Janson,ägg, sill, köttbullar, prinskorv och gott bröd.Kaffet drack jag på jobbet. Marianne hade bakat tårta,så det blev en bit av den också. Varför kvällen var så seg, har jag ingen förklaring till, allt flöt på som vanligt. Men,men så kan det ju bli ibland. Nej, en dusch och sen sängen. Go´natt och ha´de

Blåkulla.....

...blir det inte i år.Helt slut, så jag orkar inte hålla mig kvar på kvasten. Kvällen har dock avlöpt bra, men visst är där att göra hela kvällen. Damerna kan tjata en sår i öronen och jag tycker man är på benen hela kvällen. Det possitiva är att det blir ju en del steg av det. Nej, en kopp tea och sen sängen. Go´natt och ha´de

Påskhelgen har börjat.

Vad tror ni jag ska göra i påsk? Jo just det, jobba.Är inte ledig förrän på måndag,men det blir goa pengar. I dag röjde jag på altanen och blev varse om att jag måste införskaffa en ny grill.ringde äldste sonen och gav ett förslag på en tidig morsdagspresent.Bara att vänta och se om det blir så. Jaha, vad händer då i dag? Som sagt jobb, ska jobba i kväll, så turen till Blåkulla får bli senare,men jag kommer nog fram ändå. bad Dottern att vänta på mig, men eftersom hon inte väntade innan hon kom fram till Prag, så vet jag inte hur det blir i kväll. Vädret har blivit fint igen, efter nattens regn, så det blir cyklen till jobbet, så skönt det är att cykla. Lite att äta, sen är det snart dags att bege sig till Lindåsa. GLAD PÅSK!!!! Ha´de

Glömde...

...att berätta att jag slog mitt personliga rekord i går.Jag fick över 31000 steg i går, men det var knappt jag vågade lägga in det.det finns tydligen somliga som tror att det fuskas. Men å´andra sidan, har de inget annat att tänka på, så låt de hållas. Jag är iallafall mycket nöjd med mig själv. Blir bara svårt att slå det.Håll tummarna för att det ska gå. Ha´de

Tisdag.

Då har man varit flitig även i dag.Morgonpromenad innan jobb, cykeltur till jobbet och en lååång promenad med Stina i kväll.Är mycke nöjd med mig själv i dag.Kan nog nästan lova att det blir cyklen till jobbet i fortsättningen,om det inte är allt för dåligt väder, det vill säga.Kvällen gick åt till att städa,har golven kvar,det tar jag i morgon efter min morgonpromenad. På eftermiddagen ska jag på handledning och sen ska jag bara ta det lugnt. Kanske det blir en promenad till eller varför inte en cykeltur? Ja, det återstår att se. Nu är det ialla fall tid att gå och lägga sig, börjar dra lite i ögonen. Förresten så är jag snart framme Prag.Två lag har redan tagit sig dit,tar nog ett tag till innan hela mitt lag är framme, men vi trampar på. Synd bara att det ska vara sådana misstankar om fusk och dylikt om Svalans målgång. Hallå, vi är väl ändå vuxna eller? Ibland kan man faktiskt undra.Nej, att någon skulle fuska har jag mycket svårt att tro. Men till alla som inte kommit fram ännu:KÄMPA PÅ OCH HA SKOJ UNDER TIDEN.Njut av våren och kom ihåg att SÅ viktigt är det inte att vinna.Men Dotter, jag tycker ändå att du kunde väntat på mig innan Prag. Ha´de

April.....

...har anlänt och våren med den.Har varit helt underbart väder.Visserligen är det lite mulet och molnigt i dag, men förhoppningsvis har solen bara tagit en liten paus. Vad har då hänt den här veckan? Inte så värst mycke utöver jobb och vandring mot Prag,börjar närma mig målet.Jo, igår hade vi syskonträff.Mycke trevligt. Britt och Kjell hämtade upp mig vid 9.30-tiden,vidare till Älmhult där vi hämtade föremålet för träffen. Lena fyllde 60 år i februari och vi skulle fira henne med god mat och en trevlig dag.Middagen avnjöts på Toftaholm i Växjö, där vi uppvaktade henne med en vacker kandelaber i glas.Efter middagen fortsatte vi hem till Irma och Kennert för kaffe och mer samkväm.En mycke trevlig dag.Det är inte så ofta vi träffas så här hela syskonskaran.Nu blir det igen till nästa år när Tommy fyller 60 år,men sen dröjer det några år innan nästa 60 åring.Så måste vi försöka få till en träff där i mellan och då med barn och barnbarn också. Vi var inom hos Lena och Janne innan vi körde hem.Kelade med Bella och tittade på foto på Marias och Jockes lille Andre,vilken go´liten kille.Det har ni gjort bra. Nej nu ska jag möta Dottern vid affären, hon var sugen på att grilla,när hon är hemma på timmar. Ha´de

RSS 2.0