Var blir dagarna av?

Hade som tanke att bli lite flitigare med att dela med mig av mina tankar.men som synes har det inte blivit så.Men å´andra sidan har det inte hänt så mycke i mitt liv denna veckan.Jag jobbar och promenerar,så mycke mer finns det inte tid till,spännande va? Idag,ledig dag, stod städning på schemat.Framåt kvällen kom Stina och vi promenerade en lagom runda,alltid roligare med sällskap. I går kväll var jag hos mina töser, medan deras föräldraskap var ute på galej.Mias syster Lina hade uppvisning. Nu väntar en dusch och sen är det dags för "Så ska det låta", i mitt tycke ett trevligt program.Får sen bli tidigt i säng,har delad tur i morgon,inte speciellt upplyftande. Ha´de

Lördag

Och jag är ledig denna helgen också.Hade semester förra helgen.Skulle nog kunna vänja mig vid lediga helger.Men å´andra sidan är det skönt att vara ledig mitt i veckan också,hm,det går inte riktigt ihop sig. Nej, jag får nog vara nöjd med att ha det som det är,jag har ju "bara" 13 år kvar till pension,hemska tanke.Kan ju tyckas vara lång tid,men om jag då tänker på att det är liks många år som gått sen jag flyttade "hem" igen,så går det fort.Jag ryser. Jag får ta det lugnt med mitt promenerande ett tag.Har nog gått ut lite för hårt.Har dragit på mig en muskelsträckning i höger ljumske,känns inte alls bra.Ska nog inte ta mina morgonrundor om det är minusgrader.Gjorde det i går och då var det-6,6 grader.Fick känningar i bröstet,inte värre än att det hjälpte med en puff spray,men jag fick nog en tankeställare alltid. Hur ser då min lediga helg ut? Har just nu tekakor på jäsning och senare kommer Dottern hem.Hon ska vara chaufför till sin broder,som ska på fest i medborgarhuset.Hon har beställt middag-Chili con Carne.Det är aldrig svårt att komma på vad man kan bjuda henne på,det är antingen detta eller Lasagne.Avancerat eller hur? Har nu läst Dotterns blogg om min andre son,inte någon rolig läsning.Ska han någonsin ändra sig? Just nu har jag väldigt svårt att tro det.Tur att jag har Johan och Emelie och inte att förglömma mina underbara töser,svärdotter och blivande(?)svärson. Nej,nu har kakorna jäst färdigt och ska i ugnen. Ha´de

Onsdag

Då har halva mars också passerat.Knatar på var dag,har passerat Berlin.Har tagit för vana att gå upp tidigt och gå en runda på morgonen innan jag ska jobba.Det är faktiskt skönt.Jag som inte jan skryta med att vara en morgonmänniska, är riktigt pigg på morgonen numera. Vad annat har då hänt? Inte mycke.Vi var med scouterna på ambulans i måndags,kul.Ja, kul och kul.Det hände en sak som inte var ett dugg rolig.En av flickorna svimmade och fick en lätt hjärnskakning, Det var inte alls roligt,tur i oturen så var vi på rätt ställe,om man nu ska se något possitivt i det hela.Ringde dagen efter för att höra hur det var med henne och då mådde hon bra,tack o lov. Har i dag haft fridag och den tillbringades först i trädgården och sen blev det städning. Lite senare kom Dottern på besök,alltd kul när hon kommer.Hon skulle till Malmö i kväll och lyssna på rockbandstävling.Ett av banden har rötter här i Tollarp.På lördag ska hon njälpa sin fader att hämta Patriks saker, som han har i huset han bott i tillsammans med Andre.Rondy får ta hand om det,eftersom huset tydligen ska säljas och Patrik tyvärr sitter häktad-igen.Nej, jag varken orkar eller har lust att bry mig allt för mycke.Det gör mig bara trött och ledsen. Nu ska jag bara dricka mitt kaffe,sen är det sängdags.Jobb i morgon och promenad innan det,så det blir en tidig morgon. Ha´de

Fortfarande måndag

Har nu avverkat första arbetspasset i denna veckan,bara 3 kvar.Är ledig nästa helg också-semester.Då blir det scouting hela lördagen.Vi ska "upptäcka" stan. Avdelningarna fick nya namn i höstas,junioravdelningen blev "upptäckarscouter".Kul namn,tycker jag. Ja, hur gick då kvällen? Bara bra,lungt.Och det inte bara på Duvan,enligt rapporten så var det lugnt på hela huset,skönt. Undrar hur Dottern har det.Hon ska jobba i natt.Det går säkert bra.Bara hon får sova i lugn och ro i morgon, så inga grannar stör med hög musik o.dyl. Börjar nu bli dags att inta sängläge.Ska försöka gå rn runda i morgon innan jobb. Go´natt och ha´de

Måndag

Då har vi varit i väg i 1 vecka.Detta har stigit en åt huvudet, som t.ex. i lördags jobbade Dottern.Hon ringde och ville jag skulle komma ut med cigaretter till henne,vad tror ni jag gjorde? Jo, jag gick ut till Lindåsa.Gick jag sen raka vägen hem? Nej, jag gick en extra runda,en lååång sådan.Så har det varit varje dag,får nästan abstinens om jag inte går minst en lång promenad om dagen.Träffade Mona i torsdags när jag var ute och gick.Vi kom överens om att när det blir lite ljusare på mornarna ska vi gå till jobbet.Det tar ca.40-45 min,och det kan ju vara en lagom morgonpromenad,eller? Nej,nu är det snart dags att äta något,ska sen jobba i kväll. Ha´de

Onsdag.

Nu är vi på väg till Prag.Än så länge har vi inte kommit så långt,men vi traskar på-keep on walking-Duvor. Imorse vaknade jag innan klockan ringt-trodde att den ringt-gick upp,laddade kaffekokaren och utfodrade katterna. Då upptäckte jag att klockan bara var 10 i 5,inte någon mening att lägga sig igen, så jag klädde på mig ovh gick ut en runda.Det tog ca.30 min.skönt.Sen kunde jag tillochmed äta frukost,inte alls illa. Dagen på jobbet var som vanligt.På e.m. kom Kerstin och lämnade Tupperware och lite senare kom Dottern hem en runda.När hon skulle köra tog jag promenad nr.2.Denna gången tog det ca.1 tim. Nej, nu ska jag dricka en kopp kaffe och se om det är något på TV. Ha´de

1:e mars

Ja, då var en månad till förbi.Och som vanligt frågar man sig:var blir tiden av?Det kan man ju undra.Vad har då hänt sen sist? Inte mycke.Filippa har fyllt 3 år och i går var det kalas.Både Filippa och Bella firades.Bella fyller 8 år den 12:e mars, så de bestämde sig för att slå ihop kalasen,det är ju ändå samma personer som kommer,sen ska Bella ha kalas med sina kompisar sen.Så i veckan som gick bakade jag bullar och tårta till flickorna. I dag börjar vårt projekt på Lindåsa.Vi ska gå till Prag.Stegräknarna är på så det är bara att vandra på för allt vad vi orkar.Vi är indelade i olika lag,för enkelhetens skull är det avdelningsvis,så jag tillhör Duvorna,orginellt eller? Ska iallafall bli skoj att se hur det går. Annars är det inget speciellt på gång.Längtar bara efter våren, så jag kan sätta i gång med trädgården.är verkligen i behov. Den blev kraftigt åtsidosatt förra året,av förklarliga skäl. Nej, ska göra mig iordning för att sen ta mig till jobbet.Har bara i kväll kvar att jobba ,sen är jag ledig två dagar,skönt.Ska besiktiga bilen i morgon och sen äta frukost hos dottern med sambo. SNÄLLA,HÅLL TUMMARNA FÖR BILEN. Ha´de

RSS 2.0