Som vanligt igen.

Meduza är hemma igen.Hon kom hem i fredags kväll.Undrar just var hon varit.Lite smalare,annars var hon precis som vanligt.Enda skillnaden som märktes,var att hon inte hade så bråttom ut i lördags morse.Snack om att bli glad,glädjetårarna flödade. Dottern kom hem en stund senare, vi skulle-läs hon- gå ut och leta efter Meduza,och efter det skulle vi träna. Blev inte något av det.Istället körde jag Dottern hem.Mat måste man ju också ha, så det blev gyrosrulle, gott. Lördagen gick åt till att pursa fönster,fixa med blommor,klippa(o)gräs och rensa rabatter.Skönt att ha det gjort.Söndagen skulle blivit en vilodag, men jag fick så´n lust att baka,så det var bara att sätta igång.Vaniljbullar,sockerkaka,muffins,drömmar,havreflarn och som avslutning tekakor.Sen var dagen nästan slut och det fick bli en promenad. Tittade på en film på kanal 5.De visar filmer baserade på Nora Roberts romaner på söndagskvällarna och jag måste bara säga att filmen var en besvikelse.Stäämer inte mycke med boken,saknade personer och handligen var fruktansvärt banal, inte alls som boken. Men det är väl så det brukar vara. Vad händer då idag? Ska träna nu på förmiddagen, sen blir det jobb. Ha´de

Orolig.

Ja, det är vad jag är nu.Meduza har inte varit hemma sen i måndags.Skulle kanske gå ut och leta efter henne, men jag vet inte om jag vågar.För tänk om jag hittar henne påkörd eller något.Om jag inte letar kan jag inbilla mig att hon kommer tillbaka.Ja, det är inte lätt att veta hur. Visst, det är ju alltid bäst att veta, men jag vet inte om jag klarar av att kanske hitta henne så. Usch, jag vet inte vad jag ska göra. Nu är det snart dags att köra igång med scouterna igen.I går kväll träffades vi och gjorde schema.Ser som vanligt bra ut.Vi ska bl.a. ha en fiskehajk.Det blir 3:e året vi är iväg och fiskar.Jag var med för första gången i fjor.Har aldrig fiskat med kastspö innan och det var bara så kul.Detta året ska vi övernatta också.Vad mer kom vi på? Jo, vi bryr oss inte om novemberlovet, utan vi har träff då också.Men vi gör det lite annorlunda än en vanlig träff.Det blir antagligen övernattning med lite filmmys mm.mm.Sen blir det naturligtvis det elementära när det gäller scouting.Vi bara måste lära ungarna att surra.De visade prov på sommarlägret om vad de kan om surrning. Och det var KATASTROFALT dåligt.Så det är bara ett måste. Vad händer då mer i veckan? Jag har bytt tur med Emma ,så jag ska jobba i kväll.Det blir sista tillfället med Carina för ett tag.Hon börjar skolan nästa vecka och ska läsa i 3 terminer.Eva Nihlen ska gå på hennes rad och det blir bra. En kopp kaffe och ett bloss, sen är jag redo att möta dagen. Ha´de

Fusk mm.mm.

Fusk ja. Så tror jag att man kan sammanfatta resultatet i brännbollen. Nej, jag är inte en dålig förlorare, men jag gillar definitivt inte fusk.Jag menar hur logiskt är det att få ihop hela 39 poäng på 15 deltagare,där samtliga sprang i mål minst 2 gånger per man,tog 4 el. 5 lyror, sprang 1 helrunda.jag får inte det att gå ihop. Men nu är det så här och inte mycke vi kan göra något åt nu.I stället får vi komma igen till nästa år och då visa vad vi går för,UTAN fusk. Ja, vad har då mer hänt? Jobbat, naturligtvis,passat mina flickor och varit på utfärd till Jonstorp.Jaha, och vad finns då i Jonstorp som är värt en utflykt? Jo, en kattmamma med 4 söta ungar, som letar nytt hem. Inte mamman, utan ungarna. Dottern såg annonsen på blocket och ringde.Det blev ganska hastigt bestämt.Först var det meningen att vi skulle köra som i dag, men alla som vet hur Dottern är, så körde vi i går kväll.Inga problem att hitta rätt och för, jag tror, första gången, var vi inte vilse någon gång.Bra jobbat va? Ungen hon bestämt sig för är en hane, randig som en bondkatt och bedårande söt.På vägen hem gav han oss prov på vilka röstresurser det göms i en liten kattkropp.inga dåliga resurser. dotterns andra katt, Nicodemus, gav sen prov på sina resurser när det gäller att morra. den nye katten fick namnet Optimus. När jag kom hem hade jag en present med till Truls.Ett fint halsband med bjällra,men det var inte riktigt uppskattat,så otacksam han är. Han gillade inte ljudet. Men han ska snart få gå ut lite och då vill jag ha halsband på honom,så han får vänja sig vid oljudet. Nej, en tur till duschen. Ha´de

Då var det slut med semestern.

Ja, så är det, sorgligt men sant. Känns inte som jag haft någon semester att tala om detta året.Det blev ju en ganska intensiv period.Första veckan var helt ok.Den avslutades med en tur till Kolmården,sen drog det igång.Dottern camperade här och skulle göra så ett par veckor framåt.Jag skulle på läger och hon skulle passa hem och djur.På onsdagen bar det så i väg till Glimåkra för ett arbetspass på lägret.Och arbete blev det, det vill jag lova.Har aldrig varit så trött i kroppen efter ett läger som detta året.Efter 1½ vecka var jag hemma igen och då kom mina töser,men detta har jag redan berättat.Jag skulle ju återkomma med en rapport om hur Truls togs emot ac Meduza och Gun-Doris. När de båda flickorna kom in senare på kvällen och fick syn på trasselsudden, som hade konstiga ljud för sig (han morrade),tittade de väldigt anklagande på mig: Vad är detta du har dragit hem? Menar du verkligen allvar?Ska vi behöva stå ut med hur mycke som helst? Ja, ungefär detta kunde jag läsa i deras blickar.Det har nu gått en vecka (nästan) och det går alldeles urmärkt nu.Visst har Truls fått ett par lusingar, men det får han stå ut med.Gun-Doris har vid ett par tillfällen nedlåtit sig till att leka med Truls,kurragömma,hon tycker antagligen att hon har en fördel till denna lek, eftersom hon bott här längre.Men skoj hade de iallafall. Har också kommit igäng med träningen och skönt är det.I morgon kväll är det dags för det årliga derbyt i brännboll.Detta året ska bucklan tillbaka till Lindåsa,om det så är det sista vi gör.Ja, det är verkligen ett spel på liv och död.Vet att det kan låta löjligt, men hade ni varit med hade ni också förstått vad jag menar. Nej, om jag ska vara i form i morgon, är det bäst att ta en dejt med John Blund. Ha´de

En ny familjemedlem har anlänt.

I dag flyttade Truls in.Han har ännu inte träffat de andre medlemmarna i familjen.Väntar med spänning på hur det ska gå.De undrar nog vad som händer med deras tillvaro. Först kom Dottern hem med sitt (o)djur,som bara fräste och morrade åt dem, sen gav jag mig i väg och när jag väl kommit hem och Nicodemus flyttat,då kommer 2 andra "monster",nämligen mina töser och nu detta lurviga lilla kryp. Dagen har för övrigt varit väldigt innehållsrik.Började med att sov något längre än jag tänkt,in till CSK och delade med mig av mitt blod,ut till Österäng och hämtade Dottern för att köra in och träna våra förtvinade muskler(de var verkligen förtvinade efter 3 veckors uppehåll),tillbaka till Dotterns bostad,EKO,Optimera,växthuset och slutligen en runda på stan.Sen var vi varma och trötta så det blev en tur till Balsby badplats.OHHHHH!!!!!vad skönt.Träffade Ingrid, Monica och Janne.Alltid roligt att träffa gamla grannar.Måste verkligen ta mig i kragen och köra ut och hälsa på.Är inte riktigt detsamma att träffas så här.Ska ta en runda till Kalle och Eva också. Nej nu börjar det bli svårt att skriva.Här är en som är på kelehumör,och han är riktigt intresserad av tangentbordet.Får han hållas, vet man inte vad som skrivs. Åtrekommer med rapport om hur det artar sig när Meduza och Gun-Doris träffar nykomlingen

Lugnet har lägrat sig.

Snacka om att var sleten.Först "bo" i skogen i 12 dagar,därefter ha töserna i 3 dagar,det tar på krafterna , vill jag lova.Det har ändå varit jätteroligt att ha töserna här,vi har väl inte hittat på så där jättemycke precis,de roar sig bra själva. Skönt att man inte hela tiden måste hitta på något att göra. De har varit ute på lekplatsen det mesta av tiden. Sen har ju Bella en kompis på gården och det är ju roligt för henne.Är inte kul att hela tiden va med sin lillasyster.Två sjöar har vi besökt.I tisdagskväll,efter maten, körde vi till Bosarpssjön för ett kvällsdopp och på det en glass och i dag tog vi en tur till Balsby för ett dopp.Dottern med sambo anslöt sig till vårt sällskap. Dottern konstaterade att vattnet var vått och hon är världens fisk. Så då var hon ju i sina rätta element,eller hur? När vi kom hem ville töserna bada mer, så det var bara att plocka fram plaskpoolen till dem. Mia kom vid 17.30, Johan skulle varit med, men han fick jobba den stackaren.När Mia och töserna åkt,tvättade jag bilen,diskade och plockade iordning.Och nu ska jag inte göra ett förbannat dugg mer, utan bara njuta av lugnet framför tv-n.Hade tänkt att ta ett glas vin,men eftersom jag ska in och lämna blod i morgonbitti så får det vara.Får ha det till godo. Ha´de

Hemma igen.

Ja, då var man hemma igen efter 12 dagar i skogen.Det har varit skoj men fruktansvärt jobbigt.Vi var från början 10 st. som skulle jobba med intendenturen, men när vi drog i gång var vi 5st. Så snacka om att få jobba för 2.Men samtidigt var det väldigt roligt,träffade många som man bara träffar ute på läger. Vädret har väl inte varit det allra bästa,det har kommit någon regnskur var dag och det är inte vidare upplyftande.I fredags kom Johan och töserna på besök, uppskattat.Och naturligtvis skulle det regna just då.I lördags, var första dagen helt utan regn, det var tur, för då skulle alla scouter packa, riva tält och åka hem.Är bara så trist att packa hop våta tält.Vi funkisar hade mer kvar att riva och packa ner, så vi stannade till söndagen.På lördagkvällen åt vi gott och pratade om veckan och gjorde en utvärdering,sen blev det dags att ta ett dopp i tunnan.Det var bara så skönt.Efter att hela e.m. rivit,packat och svintat militärköket, var man mör i hela kroppen.Rygg, nacke och axlar värkte som bara den,då var det skönt att sänka ner sin lekamen i 40 graders varmt vatten,höll på att somna.Sov sen gott hela natten, för att vakna till mer rivning och packning.Vid middagstid var allt klart och vi kunde styra färden hemåt.Jag åkte med Eva hem eftersom min bil beslutat sig för att inte fungera. Nu var det inte i skogen den tog detta beslut,utan det var hemma på parkeringen när jag skulle i väg.Trodde att det var dåligt batteri, så vi startade med startkablar och då funkade det, men den laddade inte. I måndags var jag ändå tvungen att köra hem, så då passade jag på att lämna bilen hos Tore och sen körde Dottern med sambo mig till Hultet.Så allt löste sig.Det var batteriet som var heldött,så ett nytt sådant ska inhandlas inom det snaraste, har ett bättre begagnat nu och det får hålla ett tag till. På kvällen(söndag) kom Johan och lämnade töserna, de ska vara här till onsdag.Johan jobbar och Mia är i Stockholm med storasyster och föräldrar. Nej, nu är tvättmaskinen klar,blir några att köra efter ett läger vill jag lova. Ha´de

RSS 2.0