Nova -Lund

Ja, dit styrde vi kosan efter jobbet i dag. Och tänka sig, jag hittade faktiskt en top/tunika, som passade både i storlek och pris.Turen tog inte slut där, hittade även en pike´tröja som var helt i mitt prisläge.Tror det var första gången jag hittade något i Lund, har haft bättre tur i Malmö. Annars har dagen bestått av jobb.Och nu är jag helt färdig, tar på krafterna att shoppa. Ha´de

Slut på ledigheten.

Då har jag haft mina två lediga dagar.Har hunnit med en hel del.Ska nu jobba två dagar, sen är jag ledig TRE hela dagar.Har en så´n här vecka på mitt sexveckorsschema.Så denna veckan är guld värd.Men det blir ju så när man jobbar 100%.Väldigt intensivt. Idag har jag tvättat och städat bilen, har även hunnit med att bara slappa i solen.Eller som Dottern säger:" du pressar, så det är inte konstigt att du fått färg".Tror nog att det är avundsjuka. Nrj, skämt o sidor, när hon sen börjar sola, blir hon lätt brun och det är orättvist. Nu är hon snart färdig med sin utbildning.På fredag har hon sin sista lektion.Hon har verkligen varit duktig, jobbat och fixat skolan samtidigt.Hoppas sen bara att hon kan få mer än timanställning på Lindåsa.Får se hur det blir.Hon trivs mycket bra på Svalan, vet inte hur det ser ut längre fram där, kan bara hålla tummarna. Sonen ringde innan i dag. Han undrade om jag kan ha Filippa på lördag. De ska antagligen till Hässleholm på crusing, och det har jag gärna. Ett bloss, borsta tanden och sen sängen, jobb i morgon. Ha´de

I don´t like mondays.

Jo, det gör jag nog förresten. I allafall de måndagar jag är ledig.Har i dag varit riktigt flitig.Putsat fönster och när jag ändå skulle plocka bort blommorna, åkte de ut på altanen för en välbehölig dusch.Damma, dammsög och torkade golven, sen var det färdigt inomhus. Gav mig sen på gräsmattan. På området finns en elklippare,bra de när gräsmattan består av ogräs, mossa och ett och annat grässtrå.Men tror ni inte att klipparen var sönder? Jodå, så det var bara ayy ya fram handjagaren och börja jobba.Inte alls kul.Jag har lovat min gamla grannes systerson att klippa hennes gräsmatta också, så snacka om att bli trött i armarna. Dottern kom hem en runda efter jobb, trevligt.På kvällen var det dags för scouterna.Avslutning.Vi gick till Klintabäcken och grillade hamburgare. Malin fyllde år, så hon bjöd på kladdkaka och grädde, riktigt gott. Eftersom jag inte tvättade och städade bilen i dag som jag planerat, så får jag göra det i morgon i stället, tur att jag är ledig i morgon också.Hoppas att vädret blir lika fint som i dag,för då ska jag, efter bilvård,lägga mig på altanen och bara njuta av solen. Ha´de

Söndag kväll.....

...och jobbhelgen är färdigjobbad, skönt är det. Har helt plötsligt blivit mer att göra på avd. och allt tar längre tid. Att en person kan göra så´n skillnad.Men nu är jag ledig i TVÅ dagar, ska bara bli så helt underbart.Ja, ledig och ledig, har en del som ska göras här hemma. Som t.ex. tvätta och städa bilen, putsa fönster och städa hemmet och helst hinna med trädgården också. Så var det med den ledigheten.I bland är det ändå "ledigare" att jobba,om ni förstår hur jag menar.Har man tillbringat dagen på jobbet, får man lov att vara sliten på kvällen, men har man varit hemma en hel dag, har man helt plötsligt andra krav och värderingar.Men en o annan gång är det helt ok. att vara lite "lat", måste ladda batterierna också. Nu ska jag ta ett bloss, kalla på katterna och sen bara njuta av resten av kvällen. Ha´de

Helg- igen.

Jobb i helgen.Haft det ganska tufft på avd. i kväll.En av våra boende kom hem från CSK i dag och behöver ganska mycke hjälp.Hade underlättat en hel del om sängen varit höj och sänkbar, men det är den alltså inte.Känns i kroppen nu måste jag säga. Veckan har annars varit lugn.Stegtävlingen på jobbet är avklarad, men det går fortfarande att lägga in steg,mystiskt.Har kommit in riktigt i det här att gå en runda var dag, är väldigt skönt.I dag tog jag bilen yill jobbet, var inte säker på vädret.I går cyklade jag och det regnade rejält när jag skulle hem. Är inte skönt då. Annars har väl inte regn skrämt mig, men man behöver ju inte överdriva heller.Hur jag gör i morgon, beror helt och hållet på vädret på morgonen.Det går an att cykla hem i regn, men inte till jobbet. Vi har visserligen arbetskläder, men man blir kall också och det är dumt. Nej, en kopp tea och sen sängen. Ha´de

Ny vecka.

och för att vara tjatig, vad tiden springer i väg.Helgen gick åt till kurs. Sista delen av "Akut omhändertagande".Mycket lärorik och rolig.Sleten i hela kroppen när jag kom hem, är inte bekvämt att sova på golv.Hade visserligen luftmadrass, men ändå. I dag har jag varit komp.ledig, skönt.Är nog första gången jag tagit en hel tur som komp. Jag var på utbildning i tisdags, så istället för att sätta det på flyttimmar, tog jag komp.Detta kan jag nog vänja mig vid. I kväll var det årsmöte på Kfgf.Körde tidigare, så jag kunde hinna med ett besök hos familjen i Åsum. Nej, nu ska jag snart på dejt med John Blund.Jobb i morgon. Ha´de

Äntligen fredag.

Så var denna veckan också till ända.Tiden bara rinner i väg. Gör den det för att jag börjar bli gammal,eller?Visserligen känner jag inte mig så värst gammal, men ändå. Jobbat i dag,lugnt på avd. I dag hade jag och Helen,ssk, teammöte.Det är nå´t nytt vi börjat med.Blir nog bra ,när vi kommit in i det ordentligt.Det innebär att sdom kontaktman är det jag som i samråd med ssk sätter upp direktiv om hur"min" boendes omvårdnad ska se ut.Mottot är:läs,tig och håll käften. Låter nå´t va? Var sen riktigt flitig när jag kom hem.Klippte gräset,klippte till Ella,grannen, också. De förra vaktmästarna vi hade, klippte till henne, men eftersom det är nytt folk nu, så blir det inte gjort.Hon har förvisso en systeson, som innan har fixat det, men han bor i staden och är inte här alltid.Men jag gör det gärna till henne, hennes lille plätt tar inte många min. att höra över. Rensade ogräs och gjorde fint.Sen var det dags för lite "inomhusarbete". Damma,dammsuga och torka golv.Faktiskt mycke nöjd med mig själv. Ska nu sätta mig och läsa igenom vad vi gått igenom i "Akut omhändertagande", det är dags för del 3 i helgen. Och jodå, käre son och dotter,kursen varar hela helgen. Nej,måste ta tag i mina anteckningar och läsa på. Ha´de

Vandringshajk och yoga.

Ja, det är en del av vad jag sysslat med sen sist. För att börja med vandringshajken, så gick den av staplen i helgen som gått.En fantastisk vandring i ett underbart väder.Vem kunde tro att det skulle bli sånt väder efter veckan som gått med regn och halvt storm? Men som jag sa till Tjompen "vi har nog tumme med han där uppe".(Samma tur hade vi på cykelhajken.) Vi samlades vid sporthallen kl.8 i lördagsmorse, för vidare transport till Verkasjön.Därifrån gick vi till Hallamölla där det var dags för mat.Vi var nere vid möllan och tittade och medan vi var där kom "möllaren" och satte igång vattenhjulet, snacka om att ungarna var imponerade."Kunde de verkligen uppfinna såna maskiner på den tiden"?Var en återkommande kommentar.Visst var det imponerande att se.Något som inte var lika imponerande ,var kopparormen som bestämde sig för att slingra över vägen framför mina fötter. Då var jag nära ett nervöst bryt. Finns det något mer läskigt än en orm?Jo, grodor.Vem tror ni tittade ner på stigen sen? Efter maten och när mina stackars nerver lugnat sig, fortsatte vi vår vandring mot Vantalängan, där vi skulle övernatta.Det visade sig att två andra scoutkårer kommit på samma ide´, så det blev ett miniatyrläger.Lägerbål på kvällen, trevligt värre.På söndagen var det bara att riva, packa och ta sig hem.Trött i hela kroppen och min kropp är inte riktigt överens med liggunderlag,den nästintill kräver minst luftmadrass.Men, men,en natt går ju. Hemkommen,duschad och nöjd med helgen,slå man sig ner i solstolen för att bara slappa. Då kommer Dottern med bihang och hälsar på. Vi hamnade så småningom i Kivik, där vi intog en lättare måltid. Det var helgens bravader. Måndagen kom med jobb och inget mer.På tisdagen var jag först på handledardag på Milnerskolan.Körde hem till Dottern, som bor på Österäng,och därifrån promenerade vi in till staden.Fitnessyoga stod det på programmet för kvällen.Det var väl inte helt lätt, men skönt för både kropp och själ.Efter det gick vi och solade, inte helt fel. Nu börjar det snart bli dags att krypa till sängs. Och Maria,det hade varit roligt att träffa er alla igen. Hör av dig om du tänker komma. Kramar från moster. Ha´de

RSS 2.0