Hur länge?

Jag bara undrar, hur länge ska jag må så här dåligt? Mådde något bättre i går, men i dag är det kört igen.Skulle vara social med Dottern i dag. Körde in till henne i f.m. hade bullar med mig plus en löpare jag virkat(den passade bra),meningen var nog att vi skulle ut och promenera, men vad hände. Jo, jag somnade på deras soffa, jag mådde med andra ord uruselt.Som det känns nu har jag ingen större lust att följa med Tollan på Hallowenläger i helgen, men det är ju några dagar kvar, så det är bara att hoppas.Har ordnat maskeraddräkt och allt, men, men nu är det som det är. Tack Annika för din kommentar,det värmer när vänner tänker på en.Hoppas allt är bra med dig och din familj. Har försökt komma in och läsa din blogg, men det går inte. Nej,en dusch, en mugg tea med honung och en alvedon sen är det läge för sängen. Ha´de

Förkyld.

Ja, det var ju bara så typiskt att bli sjuk på sin semester. Bottenförkyld, hostar och nyser och mår allmänt kasst.Hela helgen har tillbringats på soffan, med filt och massor av tea.Mår i dag något bättre,ingen huvudvärk och nästäppan har släppt något. Var inne och kollade på Dotterns blogg. Hon har bestämt för sig att jag ska ha fler tatueringar.Matchande kinatecken tycker hon.Men Dotter, du pratar om EN tatuering, bilden på din blogg visar TVÅ tecken.Vi får väl se hur det blir med det.Äldste sonen är helt på Dotterns linje och frågar de sin broder(yngste sonen)så är jag övertygad om att han går helt på deras linje.Ja, det är inte lätt att vara moder till denna trion.Men, de ändå goa ungar och jag älskar dem över allt annat.Ungar och ungar, det är kanske synd att säga,de är vuxna alla tre och äldste sonen har sett till att jag blivit Farmor. Det var stort när Barnbarnen föddes. Blir alldeles varm när jag tänker på det. Har lite på programet i dag, fika hos Stina, promenad och sen ner till Tollan för lite info. om helgen. Ha´de

Semester

Nu ska jag bara koppla av och ta det lugnt, är verkligen i behov av det.Denna veckan har jag varit på akupunktur,inget nytt,varit på Ikea och sytt lite till Dottern.Hon köpte tyg när vi var på Ikea som skulle vara till en köksgardin och det räckte till en löpare och två små dukar.Själv köpte jag ett bord till TVrummet och lite annat smått och gott. Bordet tittade jag på i somras, men kunde inte bestämma mig då, har lite beslutsångest om man säger så. Har nog fått en liten höstdepression, fick ett litet bryt i natt när jag sydde till Dottern, skönt att hon var här och pratade med mig.Måste ta tag i att ut och få frisk luft var dag.Långa promenader är ju aldrig fel, det om något rensar tankarna, och tankar har jag en hel del nu. Förresten, höll på att glömma , i onsdags kväll följde jag med Mia till Bellas skola, de sjöng och läste dikter om barn.Flippan hade en egen liten show för oss som satt längst bak.Mycke trevligt hade jag. Johan fick hämta Dottern i Sjöbo, hon hade varit i Tykland och shoppat loss(bl.a vin till mig)och skulle egentligen blivit hämtad av mig, men jag var i Bellas skola så Johan ställde upp.När han sen kom hem var han väldigt snacksjuk, så klockan hann bli mycke innan jag körde hem. I dag har Dottern färgat mitt hår,blev lite mörkare än jag tänkt mig, så nu måste jag sola också så jag inte ser så blek ut. Men det blir nog bra med det också. Detta inlägget känns lite rörigt, men så känner jag mig också just nu, så det är väl bara som det ska vara då. Nej,o man skulle ta en liten promenad, regnar,men det är bara skönt om man är rätt klädd. Så till nästa gång. Ha´de

Måndagkväll.

Ny vecka och nya tag.Har i dag varit på Almhaga tillsammans med Yvonne.Fick en hel del med oss tillbaka att ta upp i läkemedelsgruppen. Jobbade kväll, har en boende som det är "vård i livets slutskede"på. Jobbigt,men en del av arbetet.Som tur är så är vi ett bra gäng som jobbar tillsammans, så om det behövs byter vi av varandra. Ringde upp till "löneCarina"för att höra om min semester jag ansökt om.Hon hade alla dagar förutom fredagen klar,men hon har en plan på hur hon löser den dagen, så jag kunde nog räkna med semester,skönt tycker jag.I så fall jobbar jag bara i morgon också, sen är jag ledig i 12 dagar. Nattinatti och sov gott, det ska ialla fall jag. Ha´de

Söndagkväll.

Denna helgen har gått helt i scouttecken.I går var det fiske hela dagen och i dag har det varit distriktsstämma.Lennart hämtade mig kl.9, vi hämtade fru Rubin och körde sen till stan för att vara med på stämman.Började med frukost och sen gicks dagorningen igenom och klubbades.Olika stationer presenterades,lunch serverades och sen var det dags för genomgång och beslut.Ganska intressant.Stämman slutade kl.14.Tog det sen bara lugnt resten av dagen,känner av skuldran ganska rejält i dag. Att fiska var kanske inte det allra bästa jag kunde göra,men kul var det.Måste få göra något som är roligt också,utan att alltid behöva tänka på min värk,den kommer nog ändå och det är jag är medveten om.Hur man än vrider och vänder på det är det mitt beslut och jag som tar smällen,eller hur? I morgon ska Yvonne och jag besöka Almhaga i Färlov.Vi ska se hur deras rutiner för läkemedelsöverlämnande(långt ord)ser ut.Yvonne hämtar mig kl.9, vi har bokat bussen. Ska sen jobba på kvällen och dagtur på tisdag.Har sen min semesteransökan beviljats jobbar jag inte igen förrän den 3:e november.Låter inte helt fel.Med risk för att upprepa, så ska det bli så skönt med lite ledighet och bara ta dagen som den kommer. Inget planerat, bara göra vad jag känner för. Sängen kallar. Nattinatti och ha´de

Fiskarfänge.

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort i mitt 51åriga liv. Jag har varit på fiskarfänge.Vi var en hej drös scouter plus några föräldrar som drog iväg till Kulladals fikecamp i Arkelstorp. Vi startade från scoutstugan i Stackedala strax efter kl. 8 och var tillbaka vid 18-tiden.När klockan ringde i morse kände jag inte alls för att tillbringa min dag med att fiska, men det var riktigt roligt. Optimister som vi är hade vi ingen mat med oss, räknade kallt med att vi skulle dra upp middagsmaten.Bröd,smör och potatis hade vi tagit med.Det blev 6,5 kg. regnbågslax att grilla.Fatta hur gott det är.Sammanlagt drogs det upp ca. 11kg.Jag bidrog inte med någon fisk, tack o lov,hade inte vetat vad jag skulle gjort om det nappat.Visserligen var det nära att jag fick Ingvar på kroken ett par gånger, men jag tror inte att det hade räknats som napp, inte ätbart iallafall.Timmarna bara rann i väg. Jag var först lite orolig för att det var för många timmar att tillbringa vid en fiskedamm, men när jag började känna att det var nog var klockan över 16 och det var dags att börja samla in ungar och utrustning.Vädrets makter var på vår sida hela dagen.Började regna när vi samlade ihop oss, kom några stänk innan på dagen, men det var inte många droppar det.Skönt var det sen att komma hem och duscha.Trött och nöjd sitter jag nu här med en stor mugg varm choklad som jag hällt en rejäl skvätt Rom i.Gör gott i hela kroppen. Ha´de

Fungerande fläkt.

Det har jag i min bil nu och det är skönt.Nu slipper jag ha rutan nere och hålla på att torka rutan stup i kvarten.Jag köpte bilen i februari och fläkten har inte fungerat på hela tiden.Det var Thore som fixade den till mig, under tiden han grejade med den satt jag inne hos Stina och drack kaffe. Hon bjöd på kvällsmat också, pannkakor, gott. Ska titta lite på TV nu, sen måste jag försöka sova.Natten som gick var i stort sett sömnlös, ont i skuldran. Måste försöka vara lite allert i morgon, först ska vi ha IVP på "min" tant och sen ska vi ha finmiddag. Ska bli trevligt.Så till nästa gång: ha´de

Tiden springer iväg.

Då var min lediga dag också slut.Efter en jobbig helg, var jag ledig idag och det var skönt.Satte undan torkvindan idag,tror inte att jag hänger ut mer tvätt nu, och ställde iordning lite på altanen. Fixade lite lunch och sen var det dags för sjukgymnasten och akupunktur. Hon ökade antalet nålar i dag, så nu liknar jag snart en igelkott när jag ligger där.Visst gör det ont när hon markerar var nålarna ska sättas och när hon sen kommer och snurrar på dem, men samtidigt är det skönt. Slappnar verkligen av och det behövs, jag är duktigt spänd i höger skuldra. När jag var klar där var jag inom affären. Träffade på Inga Arvidsson, hon flyttar upp till detta området i helen, sen kom Christin-Marie, Yvonne och Ulla Fäldt, så det blev en riktig Lindåsasamling.Hem och åt middag.Dottern ringde, körde in och hämtade henne, Patrik åkte med hit, fikade och sen körde Dottern hem för Patrik. Johan kom en runda, han var kaffesugen. Imorgon ska jag på kurs om Demenssjukdomar. Den börjar kl.8 och varar till kl.12. Därefter ska jag jobba 12.30-17, blir en lång dag i morgon också, så det är väl bäst att säga godnatt. Ha´de

Fredag kväll

Varit ledig i dag. På schemat stod tvätt och städ, men det blev bara tvätt.Har ganska ont i skuldran, så det är bäst att vara rädd om sig.Plockade iordning, diskade och gjorde sådana lättare saker, men dammsugning får vänta en dag eller två. Körde in till Dottern och lämnade bilen, hon ska också jobba i helgen.Har hon bilen slipper hon ta bussen. Hon får naturligtvis hämta mig och det gör hon också. Det bjöds på fika hos dem, hallon/björnbärspaj och vaniljsås. GOTT!!!!! Ja, det där med att hålla igen har inte gått så värst bra, får helt enkelt skärpa mig. CSI Miami på TV, ska försöka komma tidigt i säng. Ha´de

vad tiden går.

Redan torsdag. Har haft fullt upp denna veckan. Jobbade långa dagar mån. o tis. kväll i går o 7-15 i dag. Efter att ha vilat en stund tog jag cyklen ner till Tollan och hälsade på. Alltid lika roligt att komma dit, härliga ungdomar och Ante är helmysig, bättre fritidsledare får man leta efter och jag tror det blir svårt att hitta.Ante bjöd mig med på deras Hallowenläger, och det kan väl bli spännande. Sen kommer vi till ett litet problem. Det är maskerad på kvällen och vad ska jag klä ut mig till och var får jag tag på kläder? Får höra med Dottern om hon har några tips. Har inte varit på maskerad på 20 år, så det ska bli riktigt skoj. Det kan väl bli en bra avslutning på min "tavarapåmigsjälvledighet". Ledig i morgon. Tvätt och städ står på schemat,inte vad man längtar efter, men som är ack så nödvändigt. Ha´de

Måndag.

Jobb 7- 17, lång dag och längre blev den. Det var nämligen scouterna på kvällen. Var bara hemma och bytte om, sen iväg igen. Hantverk stod det på programet och vi gjorde små väskor i läder att ha till t.ex. kryddor o. dyl. Klockan bara rann iväg, Tjompen och jag planerade lite efteråt, så klockan var över nio innan jag kom därifrån. För min del var det inte så farligt, men jag skulle köra Jasmine hem och porten låses kl. nio, men det löste sig.
Har nu en tuff period framför mig på schemat. I dag la jag in om semester, går det igenom blir jag ledig 12 dagar. Och det ska bli så skönt, känner mig helt slutkörd. Så här med facit i hand kan jag säga att det var inte helt bra att bara ta tre veckors semester efter min sjukskrivning och sen börja jobba heltid direkt. Skulle tagit mina fyra veckor och kanske börjat med 50% och sen 75% innan jag gick på 100%, men det är ju alltid lätt att vara efterklok.
Funderade lite på att höra med Marie i G-borg om hon är ledig något och då kanske åka upp till henne ett par dagar. Eller bara vara hemma och göra ingenting, låna några böcker på biblioteket, kanske promenera och bara ta hand om mig själv. Bestämmer inget nu,utan tar det som det kommer om jag nu inte besämmer mig för G-borg, det får ju planeras lite.
Nej, nu var John Blund här och slängde stenar i ögonen på mig.
Natti natti o ha´de

Söndag.

Regnet det bara öser ner.Riktigt ruskigt höstväder. Fast å´andra sidan är det ganska mysigt. Krypa upp i soffhörnan med en bra bok eller slå igång en film, någat att tugga på och en kopp kaffe eller tea, då gör det absolut inget att det regnar.
I går hade jag flickorna är hela dagen, Mia kom vid 19.30 ca., de hade haft en heldag i Ullared. Vi var ute en del på dagen. Vädret var fint igår. När de hade åkt hem, blev det soffan och TV för min del, tar på krafterna med 2 busiga töser en hel dag, men det är himla roligt att ha dem här.
Några planer för i dag har jag inte, hade vädret varit bättre så hade det kanske blivit en tur till Kivik och Forsakar. Men inget av de ställen är så vidare trevliga i regn.Äppeltavlan i Kivik är helt otrolig detta året ( har sett den på bild ), otroligt hur de kan göra konstverk av bara äpplen.
Nej, nu ska jag kolla om det är något på TV, annars får det bli en film.
Ha´de

Helg igen.

Ledig helg, skönt. Veckan har varit ganska intensiv. Akupunktur i onsdags, skönt och i stort behov. Har haft ganska ont igen ett tag. Efter det körde vi ner till Patrik och bjöd honom på frukost, det var hans födelsedag.Vilade sen resten av dagen. Känner mig rätt så sliten för tillfället.
På torsdagen fick vi besök av Bergshyddan, det är ett vårdhem i Taberg. De skulle göra en extern revision på vår Qul-pärm. Det var intressant att se hur de gjorde. Vi har bara haft interna revisioner innan som jag och Eva haft hand om.Lunchen åt vi på Sätesholm, mycke gott och där är bara så fint. Till våren åker vi till Bergshyddan och gör en revision där. De är visserligen certifierade, så det kommer en utifrån och gör revision där, så vi får se detta som ett övningstillfälle, kul ska det bli iallafall.
Jobbade fredagen och på kvällen kom Mia och lämnade flickorna. De ska vara här till någon gång på lördagseftermiddagen. Johan, Mia och Anita har kört till Ullared. Jodå, Johan är också med. Han lovade det i ett svagt ögonblick.Kvällen var lugn och mysig.
Lördag och ingen sovmorgon. Filippa väckte mig kl.6.30, ingen tid jag tänkt mig precis, men så blev det iallafall. Har inga planer på vad vi ska göra idag, bara ta det lugnt och ha det mysigt.
Ha´de

RSS 2.0