Packat och klart.

Ja, då var packningen klar. Undrar hur mycke av det jag kommer att använda,som vanligt har jag antagligen för mycke med mig,lär mig nog aldrig att packa rätt/lätt. Skulle jag mot förmodan sakna något, är jag inte längre iväg, utan kan köra hem och komplettera.Ska vara iväg i 12 dagar och Dottern bor här då.Skönt att hon är hos katterna och passar lägenheten, plus att hon får närmre till jobbet några dagar. Hoppas någon kan hjälpa mig att resa mitt tält. Kommer inte ihåg hur det ser ut,men det löser sig alltid.Nu hoppas vi bara på fint väder också,är inte så kul att campa i regn.Allt blir fuktigt och svårt att hitta plats till att hänga på tork.Plus att humöret sjunker några grader och det är inte skoj.Vi kan bara hoppas och tro att det blir bättre,jag kräver inte stekande sol hela tiden.Det kan bli jobbigt det också, men bara inte regn, så är jag nöjd. Jo, de stunder jag är ledig, vill jag ha sol så att jag kan bada och sola.Vi har en liten sjö intill lägerområdet, tycker visserligen inte om insjöar, men i brist på havet, så får det duga. Nej, en runda till affären och inhandla något till lunch för morgondagen. Ha´de

Redan första veckan slut.

Trist men sant.Vad har jag då gjort? Inte mycke.Måndagen började bra med ett träningspass,sen har det inte blivit mycke mer träning.På tisdagen var jag, Dottern, Carmina och hennes mamma på Kiviks marknad,trevligt,men trångt och varmt.Avslutade kvällen med fika hos Carmina.Onsdagen vilodag, torsdagen en runda till havet,ett besök hos Stina och som avslutning nattvandring. Lugnt i byn.På fredagen blev det en runda till Åhus och beachhandboll.Trvlig underhållning,kan bero på att det är korta matcher(10 min. kan man ju stå ut med).Ett par dopp i havet och sen hem för att förbereda för lördagens utfärd. På lördagsmorgonen ringde klockan 03,30.kaffet bryggdes, katterna utfodrades och 04,30 bar det iväg, först till staden för att träffa Uffe med föräldrar och sen vidare mot Norrköping och Kolmårdens djurpark.Vädret här var inte nå´t vidare,regn och åska,men en bit ovanför Ljungby började det klarna upp, för att sen bli riktigt soligt och varmt.Började med Safariparken,djuren var ganska slöa,men vi såg dem iallafall.Lite mat, sen var vi redo för parken.det enda vi inte såg var delfinshowen,vansinnigt långa köer och att stå där rätt upponer i stekande sol,tror inte det, så det fick vara.Men vi såg ändå delfiner, i något som heter Laguna.trötta och nöjda styrde vi tillbaka till skåne.var hemma vid 23-riden. Vad hände då på söndagen? Inte ett dugg. Tog det lugnt hela dagen. På kvällen nattvandring,nu är mina veckor slut för detta året.Det har varit lugnt i byn nu ett tag,får bara hoppas att det håller i sig. Nej, nu ska jag göra en lista på vad som ska packas till lägret. Ha´de

En skräckupplevelse.

Ja, det hade jag i går kväll. Vi hade suttit ute tills det blev mörkt och när vi kommit in och skulle gå och lägga oss, kom jag på att Dotterns skor stod kvar på altanen. Eftersom nätterna är ganska fuktiga, tyckte jag att det var bäst att ta in dem. Sagt och gjort. När jag gick genom rummet med skorna i famnen såg jag att det låg ett visset löv i ena skon-trodde jag- och skulle till att plocka upp det. Var det ett löv? nej, just det. Det var det inte. Det var en GRODA, och alla som känner mig, vet att det är bara det absolut värsta jag vet. Skor och groda gjorde en luftfärd och hamnade på min hallmatta, samtidigt som jag gav upp ett tjut- ett under att inte grannarna kom-.Dottern som var i badrummet, kom ut och skulle fånga grodan. Det ville hennes katt också. Så med dödsförakt och hjärtklappning som fått en EKG-apparat att få spel, smög jag mig längs väggen och lyfte upp katten, allt medan Dottern jagade en hoppande groda, för att förpassa den ut i naturen. Behöver jag berätta att jag INTE gick ut och tog ett sista nattbloss.Sov sen ganska oroligt. Låg och funderade på hur många grodor som hade smugit in medan vi satt på altanen i godan ro. Kan upplysa om att jag inte hittade någon i dag, men ni kan tro att jag letade. Nu är det dags att cyklen till byn för att nattvandra. Ha´de

Äntligen semester.

Ja, nu njuter jag av min första semesterdag.Har visserligen tvättat i dag, men det måste ju göras, semester eller ej. Helgen som gick var ganska intensiv. På fredagen var vi inne på Kristianstadsdagarna och lyssnade på Smens baglomma. Som väntat knöfullt på Stora Torg, men skoj ändå. Vi började kvällens bravader hemma hos Emma N, mycke trevligt. Vi passade på att fira Marie när vi ändå var igång. Lördagen bara försvann. Jag vaknade vid 14- tiden.Körde sen in och hjälpte Dottern att packa,hon flyttar hem ett tag, söker lägenhet, håller tummarna för henne. Det är inte lätt att flytta hem, när man en gång haft eget.Men det får ta den tid det tar. Svårast är att veta var hon ska "husa" alla sina lådor och möbler, men det löser sig. Det brukar på något sätt alltid göra det. I morgon blir det först stranden- om vädret tillåter- sen en runda till marknaden i Kivik.Ska dit med Carmina och Dottern, om hon vill. Nej, en kopp kaffe skulle inte vara helt fel. Ha´de

RSS 2.0