ryggläge

... var vad som gällde för min del under söndagen. Jag tittade på 2 filmer jag köpt men inte sett. Arn Tempelriddaren och We own the night. Mycke bra båda två.
Jag pratade lite med Johan om Bella vill komma ett par dagar till mig och det ville hon, så hon kommer antagligen idag. Hoppas på bättre väder så vi kan bada antingen i havet ( är kanske för kallt) eller på badet här i Tollarp.
På onsdag ska vi på kalas hos Emilia, både hon och Emelie fyller år då. Vad jag ska köpa till Emelie vet jag inte, men Emilia valde själv sin present när vi var på Väla i helgen, så någon överaskning blir det inte.

om Lasse Stefanz

...tycker jag inte. Men ändå tar jag till Värestorp när de spelar där.
Hade ställt klockan så jag skulle hinna bli färdig innan Stina kom. För att va helt ärlig kände jag inte riktigt för att ta ut, men vi hade bestämt detta sen innan, så det var bara att bita ihop och se glad ut. Stina kom vid 19 tiden. Lasse( en kompis till Emelie) fick den stora äran att köra för oss. Som väntat var där mycke folk, många "kändisar" också. Kul hade vi och det var ju det som var meningen.
I dag ska jag bara ta det lugnt och inte göra nånting. Hoppas på lite sol så kan jag lägga mig i solstolen.

festen är över

ja, då är det söndagmorgon och släktträff och dans i Värestorp är avklarat. Vi körde till Helsingborg i  fredags. Anlände dit ca. 18.30. Tog en stund innan vi var samlade, men sen gick vi ner till en lokal vid havet, där vi skulle äta och umgås. Det var fint där vi var och helt perfekt hade det varit om det inte blåst så kallt, kom någon liten regnskur också. Efter maten var det dags för tipsrunda. 20 st. lite småkluriga, roliga frågor och som utslgsfråga den tradiotinella " hur många ärtor finns i burken"? Vinnare blev Johan m. familj och Malin m. familj.
Vi var kvar där till ca. 24, då vi drog oss tillbaka till vandrarhemmet. Satt kvar ute till kl. blev 2, då var det dags att försöka sova, gick väl inte så himla bra( sängen var inte skön), så när klockan var kvart i 7 gick jag och duschade. Frukosten serverades kl.8 och det satt fint. Vi bröt upp vid 10 tiden med många kramar och "Detta måste vi snart göra om och inte vänta 6 år till nästa gång". Lenas Maria tyckte att iallafall vart 3:e kunde vara bra och jag tror de flesta höll med på det. Så vi får ju se hur det blir. Lotten om att arrangera föll på Tollarpsgänget, så det är bara att sätta igång med att planera. Maria, ja, hon ska ha en liten baby om 9 veckor, samtidigt som Tommys Maria.Släkten växer.
Vi körde till Väla och gick i affärer inna vi styrde mot Tollarp. Shoppingrundan tog 4 timmar, snack om att vara sliten. Packade upp och ställde iordning, intog sen ryggläge för att orka med kvällens bravader.

Tjuvar och banditer

Jag säger bara FY FAN för tjuvar. När Emelie skulle köra hem från jobbet upptäckte hon att bilstereon och alla skivor var borta. Det är polisanmält. Emma N ringde, De har varit i Emma J:s bil också. Även där stulit stereon och skivor. Än en gång, fan ta de som gjort detta.

Packat och klart

 Sitter här och väntar på  Dottern. Vi ska så fort hon är klar köra till Helsingborg. Det är dags för släktträff. Kläder och lakan är packat och maten är färdig..Ska faktiskt bli kul att träffa de andra igen. Det är 5 år sen vi var samlade sist. Då var vi i Hällevik. Har letat fram foto som jag ska ta med och visa. Det blir inte riktigt alla som kommer denna gången, Tommys Jessica med familj kommer inte, de är visst i Turkiet. Så vi får väl se hur mänga vi blir, vi från Skåne kommer alla och vi är ju ganska många, 17 st för att vara exakt.
Nej, nu får jag väl lägga min hand på det allra sista, lägga upp mat till katterna, fylla vattenskålarna och kolla över deras låda. Katterna ja, de är mäkta sura på mig . De har nämligen inte fått gå ut . Vet aldrig när de behagar att komma in då de gått ut. Så för att vara på den säkra sidan så var det utegångsförbud idag. Var jag elak nu? Nåja, de har det bra inomhus också.

motion och mat

Vaknade i vanlig ordning vid åttatiden. Kokte pasta och plockade lite. Ringde och väckte Dottern 20 i 10, hon lät inte så pigg hm. Hämtade henne och körde sen till Stackedala. Mötte upp med Stina och gick sen 5km. spåret, svettigt men skönt. Var hemma vid halv12 tiden, Carolin och Emilia var precis komna, så vi satte igång med att göra pastasallad, vi ska ha det i morgon,när släkten träffas. Det blev 3 st. 10 l. spannar fulla, men vi är 17st. som  det ska räcka till. Nej, en tur till affären och sen bara ta det lugnt. Är ju semester.

Flitig som en myra

Igår var Johan och jag hos Malin och hämtade en soffa jag köpt av henne. Monterade den, fick bara plats med 3delen, men jag tyckte att det blev bra. Det är ju så att det är jag som ska vara nöjd, eller?
Idag vaknade jag tidigt. Putsade fönstren, dammsög och klippte sen gräset. Var klar innan middag. Och kan ni tänka er, solen skiner idag, så det blev solstolen när jag var klar. Bara så SKÖNT!

sommar?

. Hade hoppats på sol och bad, men det är inte att tänka på ialla fall denna veckan. Det blåser halv storm och molnen flyger över himlen. Enligt väderleksropporten ser det inte bättre ut resten av veckan. I går var jag och Stina i Stackedala och promenerade. Vi tog det gula spåret som är 5 km. De har skogat en hel del och mycke grenar ligger kvar i spåren plus att skogsmaskinerna lämnat djupa spår. Är svårt att ta sig fram på många ställen, men vi traskade på. Resten av dagen intog jag ryggläge med bok och korsord. Får ju vara någon måtta på motionen.
I dag kommer Dottern hem och målar färdigt sina ramar, som ligger kvar på köksbordet där hon lämnade dem i går.
Får se om hon har några planer för dagen, hon är ledig från jobb i dag.


semester

Första semesterdagen och vaknar halv åtta, ja just det kl. halv åtta. Jag som hade tänkt mig en låååång sovmorgon. Men tji fick jag. Får se vad jag kan hitta på för något i dag. Kanske en bra bok och ryggläge på soffan. Det låter lagom ansträngande.

sista dagen innan semester

Vaknade med en otrolig energi. Ändrade om i garderoberna och plockade med allt och inget. Allt för att få dagen att gå.
Emelie kom och hämtade mig vid kvart över fyra. Hon hade varit hemma på timmar och hade kvällsturen kvar, jag började kvart i fem. Kvällen var otroligt lugn, jobbade med Emma N och då flyter allt på. Hade fortfarande energi kvar när när jag kom hem, så då fick byrån i badrummet en omgång. Nu ska jag ha riktig semester och bara göra det absolut nödvändigaste.


Utkast: Ja, så ...

Ja, så har jag då fått blogg. Ska bara komma igång att använda den också. Det kan ta sin sin lilla tid vill jag lova, kan lätt bli som med min mail. Glömmer allt som oftast att kolla den. Ska skärpa mig.

Nedräkningen har börjat

Nu är det bara en kvällstur kvar att jobba, sen är det semester. Fast jag gått sjukskriven sen 25: feb. och bara jobbat halvtid nu i fyra veckor, ska det bli SÅ skönt. Tänk, ingen klocka som ringer, inga tider att passa, vakna av sig själv och bara ta dan som den kommer. Visst hoppas jag på sol och värme. Jag bara älskar att ligga vid havet, men för tillfället ser det inte ut som om vädret ska vända. Regn sol och blåst är vad det är nu, så håll tummarna för bättre väder.Jag har inte planerat något speciellt, jag och dottern ska köra till Göteborg en dag. Gå lite på stan och shoppa lite, Liseberg och åka MÅNGA karuseller, sen avslutas dagen med Maiden. Annars tänker jag bara ta det lugnt och ha det skönt.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0