Söndag

...och jag har varit ledig i hejgen, skönt.I dag fyller en av mina töser år.Det är Filippa som börjar bli stora damen,3 år.Tden går.Ringde precis för att säga grattis, men hon sov så jag får ringa senare.Nej, jag ska inte dit idag.Eftersom en annan familj ska dit och de kommer inte om jag är där-vuxet eller?,så väntar jag till nästa helg.Då firas både Filippa och Bella.Ja, Bella, hon fyller 8 år den 12 mars.Mina töser växer och blir stora,det är bara de som blir äldre,absolut inte jag. Vad har då hänt denna veckan? Inte mycke,jobbat mest var dag.Det har varit som vanligt,tungt,på jobbet. I går röjde vi i scoutstugan,det tog hela dagen,men bra blev det.Så nu är juniorrummet ett minne blott.Fungerar nu som snickar/hobbyrum.Det gamla patrullrummet har blivit ledarrum och miniorrummet ska bli ett mysrum.På detta viset blir alla rum nyttjade och det ska förhoppningsvis inte samlas en massa material på många olika ställen och det som finns används. Väntar nu på dottern. Hon jobbar delad tur i dag och kommer hem hit på sina timmar,är dumt att köra till stan för ett par timmar. Ska försöka bli bättre på att dela med mig om mina tankar.Så till nästa gång Ha´de

Sportlov

....har skolorna denna veckan,men en annan jobbar på som vanligt.Lagom till lovet kom snön.Det hör ju inte till vanligheterna annars att det är snö på sportlovet. Trots att jag jobbat helg,med långa turer,känner jag mig ovanligt pigg i kväll.så att istället för att vänta till morgondagen,tar jag itu med städningen i kväll.Skönt att ha det gjort.Är bara ledig i morgon,ja,ledig och ledig, ska ut på jobbet på e.m.för att skriva ett test för att förnya insulindelegeringen.Ska göras det också. Nej, nu är det bäst att jag sätter i gång,annars är det risk att jag slöar till. Ha´de

Helg igen

Lördag och jag är ledig.veckan har varit ganska intensiv,men å´andra sidan, så är mitt schema ganska tufft.I går kväll när jag kommit hem hade jag tänkt mig en slö tv-kväll.Ringa och gratulera Malin,men annars bara slötitta på tv.Nu blev det inte så.Innan jag hann att ringa Malin,ringde Britt och bjöd hem mig till Malin.God mat och trevligt sällskap.Så var fredagen till ända. I dag, vid middagstid, befann jag mig vid Hemköp tillsammans med Tjompen.Vi grillade korv och frestade sugna bybor.Det gick väl lite si och så med försäljningen,men det blev ett litet tillskott i avdelningskassan iallafall. Frös som en gnu när jag kom hem,så då blev det slötittande på tv,med en pläd långt upp om öronen. I morgon ska vi fixa med stugan.Omorganisera de olika rummen, så att alla rum fyller olika funktioner,t.ex. snickarrum. Blir nog hur bra som helst,när det blir färdigt. Känns som det är dags för något att äta.Så till nästa gång: Ha´de

Vad fort en ledig dag försvinner

Då var denna lediga dag till ända och vad har jag då fått gjort. Jo, som jag hade tänkt, så städade jag. Eftersom tvättkorgen hotade att svämma över,så blev det också gjort.Dottern har kommit hem med sin tvätt,då hon har haft svårt att pricka in tvättider på sina lediga dagar. Som timanställd får man vara beredd att hoppa in med kort varsel,och då får tvättstugan helt enkelt vänta.Men nu ska hon gå på schema och får då klara tvätten själv. Blev ingen promenad i dag.Ärligt så har jag inte haft lust till det.Håller nu på med lite kvällsmat,sen kanske,bara kanske,lusten till att promenera infinner sig. Vi får väl se. Ha´de

Tisdagkväll

och jag är sliten.Har precis avslutat min låååånga helg.Ovanpå allt, så var det styrelsemöte på Barbacka i kväll.I vanliga fall brukar mötena vara över på lite drygt 1 tim.,men inte i kväll inte.Nej,2 tim. och 15 min. höll vi på.Snacka om att bara vilja hem och vila. I morgon har jag ledig dag och jag måste vekligen städa.Efter det( om vädret tillåter)blir det nog en långpromenad.Ja, jag vet att det inte ska skyllas på dåligt väder,men jag känner inte för att ge mig ut i iskalla vindar.Och det är just vad det varit nu ett par dagar. Nej,ska fortsätta att titta på "Hide and Seek".Har sett den innan,men den är bra,ruskig, men bra. Ha´de

Februari

Det är ju inte klokt vad tiden går.Var förra månaden tog vägen vet jag inte.Det positiva med att tiden går, är att det närmar sig vår och det är ju inte helt fel. Imorgon börjar Dottern på Svalan,VÄLKOMMEN. Har i kväll varit en runda nere på Tollan och pratat lite med Ante. Det är alltid lika roligt att komma dit,alla ungdomarna där är helt enkelt underbara.Ska på styrelsemöte med Kfgf i morgon,har en del att äska pengar till som behövs på Tollan,tyo ett par nya soffor och färg.Det gamla"tjejrummet" behöver verkligen målas om.Det är målat i en hemsk,knallig rosa färg.Man får nästan mardrömmar när man vistats där. Nej, nu fortsätter CSI New York. Ha´de

RSS 2.0