Mamma Mia.

 Vad bra den filmen är . Var o tittade på den i går tillsammans med Dottern.Nu gick jag gårdagens händelser lite i förväg. Jobbade som vanligt 7-15, jobbade med Maria S o det gick bra, ska nog bli bra när hon går över på Carinas schema. Dottern ringde o bad mig hämta henne hos Kim (mina misstankar blev bekräftade), satt där länge o väntade på att hon skulle bli klar. Var meningen att vi skulle tvätta, men av det blev det inget. Tittade lite i tidningar med olika tatueringar. Har sagt en gång att jag ville ha ett kinatecken, men sen har jag ångrat mig igen. Varit väldigt velig o sagt nej till bilder på min kropp. Men igår hittade jag en som jag kunde tänka mig, med smärre förändring. Och, ja hur det nu gick till, så satt jag på plats och fick min första och enda tatuering. Blev faktiskt bra. Därefter körde vi till Åsum. Trodde att Johan skulle bli iallafall lite förvånad, men nej det blev han inte. Han tyckte också att den var fin, likaså Mia o Bella. Körde sen en runda till Österäng o kelade med pojkarna o sen till stan. Hungriga var vi, så det blev först lite att äta på B:K o sen bio. Du hade rätt Åse den var sjukt bra. Vilka röstresurser skådespelarna har, trodde aldrig att Stellan Skarsgård kunde sjunga, men det kan han frots vad olika recensenter tycker, så TACK Dotter för en oförglömlig dag/kväll.
Ska fortsätta med tvätten, den fick jag ta hand om
Ha´de

Beviken

Ja, det kan man lugnt säga att jag är. Ställde upp och jobbade i lördagsnatt. Frågade Carina, som har hand om lönerna, om jag fick dessa timmar som övertid och det var ok. I dag ringde chefen och sa att det inte gick eftersom jag inte var beordrad in, så jag ska sätta det på min flytande tid. Så hädanefter ska jag bara ligga på precis plus och om jag går in extra ska det tas ut i komp, om jag går in extra det vill säga, har ingen lust att ställa upp mer. Skulle helst vilja ha ett annat jobb, men jag vet inte vad jag skulle vilja göra istället.Får väl kolla på nätet om det finns något som kan passa mig.

Akupunktur

Har jag varit och fått i dag. Denna gången var nålarna ilskna. Kändes rejält när Anna-Karin snurrade på dem. Ska nu ta det lugnt innan jobbet. Funderar på att flytta adressen till Lindåsa, är mer där än hemma, känns det som. Nej, jag bara skojar, behöver inte ta ut nåt i förväg, hamnar väl där tids nog, ha,ha.Är inne i en intensiv period nu. Har inte varit ledig sen den 20 aug och är inte ledig förrän den29 aug. Tufft, men det går. På fredag ska jag ha Filippa några timmar, Mia behöver in till stan och det är inte lätt att ha Filippa med sig, hon är mer vild än tam om man säger så. Bella är det inga problem med, hon är ju så stor också. Har börjat i 1:an, min stora tös.
I morgon kväll ska Dottern och jag på bio, ska bli skönt att bara sätta sig och koppla av. Läste i hennes blogg att hon har planer för oss båda i höst, undrar just vad det är. Hon berättar väl när det blir dags.Annars är hon ibland väldigt hemlighetsfull och ibland har hon svårt att låta bli att berätta. Vi får väl se hur det är med det denna gången.
Betala mina räkningar och fixa lite lunch är vad som står på programet nu.
Ha´de


Konsten att säga nej

Det är svårt det. I går vid 15.40 ringde Stina och frågade om jag kunde jobba natt. Hon hade ringt hur många som helst, antingen kunde de inte eller så svarade de inte. Och vad svarade jag? Jo,naturligtvis sa jag ja. Försökte att sova några timmar, men det gick inte så bra. Var på Tallåsenhuset och det var en väldigt lugn natt, tack för det. Somnade nästan med en gång sen jag kommit hem. Brydde mig inte om att stänga telefonen och naturligtvis ringde den kl.9. Det var Maria som ville diskutera eftermiddagens scoutträff. Somnade om och sov till kl. 12. Hämtade Dottern i byn, tog det lugnt en stund till, sen var det dags för Stackedala. Kom inte så många till inskrivningen, hoppas det kommer fler i morgonkväll när vi startar. Jag o Tjompen planerade lite för hösten, bl.a en vandringshajk och en fiskedag. Hajken är bara för juniorerna men fisket tar vi tillsammans med miniorerna. Ska bli spännande o höra vad Eva säger om våra planer.Men det blir nog bra med det.Det tog längre tid i Stackedala än jag räknat med, var inte hemma förrän närmre 17.30. Så nu känner jag att ögonen går i kors, men eftersom jag ska jobba i morgon är det inte så bra att vila nu. Bättre att komma i säng tidigt i kväll. Ska titta på Bones, sen är det lagom att lägga sig.Usch! nästa vecka är inte rolig, långa dagar och är bara ledig på fredag.Scouter på måndagkväll och styrelsemöte med Fritidsgårdsforumet på tisdagkväll, det blir tufft,men det får ju gå, när jag nu är engagerad i båda delar och jag tycker det är väldigt roligt också.Dottern vill till Ikea en dag, får se om det blir på fredag kanske.
 Lite mat och sen kanske en liten promenad, låter rätt så bra.
Ha´de gott


tack...

Maria, tänker på er må du tro. Lycka till o hör av dig.
Ja, Mikaela vi får titta närmre på det när du kommit in till oss. Du är väl medveten om att du får jobba på Duvan den dagen. Men det ska säkert gå bra.
I dag har jag inte lust att göra nånting, det bara regnar o regnar.Trist så trist. Har bakat en sockerkaka och håller på med middag just nu. Fick lite vildsvinskött av Britt som jag tänkte smaka lite på. Har aldrig tillagat vildsvin, men hur svårt kan det va? Bara att försöka, återkommer med resultatet.
Pratade med Dottern innan, erbjöd min hjälp om de behöver den när de möblerar om, men hon tyckte jag skulle tänka på min arm/axel. Erbjudandet står kvar. Har också tittat på lite virkmönster, men vet inte om jag egentligen känner för det, får se hur jag gör.Nej nu är nog middagen färdig.
Ha´de


Sliten.....

är jag idag. Har ett par tuffa veckor på schemat nu. Jobbade förra helgen(lör, sön, mån o tis 7-15), en dag ledig sen 7-15 tors o 7-17 på fredagen. Känns vill jag lova. Är nu ledig  denna helgen och jobbar 7-17 både mån o tis. Är ganska trött på Lindåsa för tillfället, inte blev det roligare när Carina berättade att hon ska ta time out året ut. Nej, fy vad jag kommer att sakna henne. Maria S ska gå på hennes rad. Inte för att jag har något emot Maria, men jag har inte jobbat så mycke med henne och känner inte henne så bra ännu, men det går säkert alldeles utmärkt.
Tack för kommentaren Mikaela, vi kan väl se hur vi gör den helgen. Vi jobbar väl inte samma helger, för iså fall går det ju inte. Om det går att byta räcker det med söndagen.
I kväll har jag haft besök av Dottern o Uffe. Får se till att jag numera har annat än kaffe o tea hemma. Hade tänkt att slänga ihop en sockerkaka, men som sagt, jag var ganska sliten när jag kom hem, så jag tyade inte och nu hör jag att min säng kallar, så det är väl lika bra att gåoch lägga sig.
Ha´de o sov gott

Nu är det höst

Ja, det kan man nog säga. I kväll hade vi upptaktsmöte på scouterna. På söndag har vi inskrivning och på måndag startar terminen. Vi har nu i ett par terminer testat att ha träffar varannan vecka, men om det tycker jag inte. Det hinns inte med nånting, blir bara halvdant. Så vi bestämde oss för att köra var vecka. Jag kan visserligen inte vara med var gång, jobbar vissa måndagar. Vi ska i slutet av september ha en kårhajk tillsammans med en scoutkår från Danmark, kul. Mindre kul att jag jobbar den helgen, men jag kan vara med på lördagen efter jobb och på kvällen.Nej lite fika och sen är det snart dags att krypa ner i bingen. Ska till sjukgymnasten i morgonbitti och få akupunktur, ska också prata med  henne om min jumske,har haft ont sen innan jag gick på semester, kan knappast gå uppför trappor. Får höra vad hon säger om det. Vill ju helst kunna börja på spinning.

något blev fel.

Mitt senaste inlägg blev inte som jag tänkt. Mer än halva texten kom inte med. Borta, helt borta. Jag kommer inte ihåg vad jag skrev heller, men, men det som är borta, är borta. Jag tror att jag berättade att Dottern mer eller mindre flyttat till staden och kärleken, hennes pojkar flyttade också. Känns faktiskt lite vemodigt, men det är väl så det ska vara. Ungarna lämnar boet och lämnar mor bakom sig. Visserligen hade hon ju redan flyttat från mig, men hon fanns ju dock i samma by, så inte nu. Hon var singel också, så vi hittade på en hel del roliga saker, för roligt tycker jag nog att vi hade för det mesta. Det behöver ju inte vara slut på det nu, men det blir inte det samma iallafall. Nej, nu ska jag inte bli nostalgisk och tårögd,snyft. Men lite synd om mig är det nog, eller? Nej, jag bara skojade. Var inne och hälsade på en runda efter jobbet. Fin lägenhet, men det saknades en "kvinnlig touch". If you know what I mean. Men det ändras väl antagligen när Dottern känner sig mer hemma  där. Träffade också Uffes föräldrar, trevliga och lätta att prata med. Nu brukar jag inte ha problem med att prata med nytt folk, men en del kan vara svårare att veta vad man ska prata om med.Nej nu går snart ögonen i kors, så det är väl lika bra att ge sig av till Dyneboda. god natt och sov gott.

Hurra!!!!!

Nu fungerar min telefon också. Känns skönt att ha den också, är inte så glad över att alltid använda mobilen.

i´m back

Ja, nu jar jag äntligen bredband igen. Bytte till Bredbandsbolaget den 4/8, men efter alla möjliga och omöjliga fel är det nu ok. Väntar bara på att telefonen också ska börja fungera. Ska bli uppringd för att få hjälp. Finns det egentligen fler som är så otekniska  som jag. Ringer Dottern så fort det är något. Ja, Dottern ja, hon mer eller mindre har flyttat till staden och hennes kärlek. Att det är seriöst tror jag, eftersom hennes pojkar flyttat med henne. Är glad för hennes skull, lite ledsen för egen del. Vi har ju hittat på så mycke tillsammans och haft riktigt roligt. Det behöver inte vara slut på det, MEN det blir inte riktigt detsamma trots allt. Usch!!! vad gnällig jag låter. Det är ju så här det ska vara, barnen flyger iväg och lämnar mor bakom sig, snyft. Nej, nu får jag allt ge mig och sluta upp med att beklaga mig. Men lite synd om mig är det väl ändå? Bara skojade.
Anton, grannens grabb ringde på innan idag. I famnen hade han en urgullig, långhårig och halvstor katt. Han hade hittat den på parkeringen. Kelen och lite rädd, stackars liten, katten alltså. Den har halsband och det betyder ju att någon äger den och förhoppningsvis letar efter den. Ska nu titta lite på TV och vänta på samtal från Bredbandsbolaget.

Semestervikarier.

Visst ska vi va rädda om våra vikarier, men de får faktiskt visa att de jobbat i snart 8 veckor och efter så pass lång tid bör man kunna rutinerna. Allra helst sen de fått tjänster på Lindåsa också.  Eller är jag helt ute och cyklar?
I torsdags kväll blev jag flyttad in på Tallåsen och vi tycktes aldrig bli färdiga, ändå tyckte jag att jag jobbade häcken av mig. Men det är klart, är inget, och då menar jag inget, förberett så tar det tid. Var helt färdig när jag kom hem.
Blev bättre i fredags kväll, då var jag på Duvan, Anci 7:e spring och Nicolina spring mellan Svalan och Duvan, då flöt det på som det skulle. Sen i dag då, då jobbade jag med en som har varit på Lindåsa sen April, intiativ? vad är det? Har aldrig hört talas om. Hjälpa till att lyfta. Ska man göra det också? Hade jag ingen aaaning om. Och som ska va så jä--a duktig. Ja, slita stolar går ju bra. Nej, jag ska inte vara orättvis, vi har duktiga vikarier också. T.ex. Nicolina, Patricia, Marianne och ett par till, Men jag blir bara så trött på att en del höjer vissa till skyarna utan att ha jobbat med dem.Ja,ja sår det tyvärr och det är inte mycke att göra nå´t åt. Bita ihop tiga still? ja, det går ju ett tag, men till slut måste man säga ifrån och det gör jag också.
Nej, nu ska jag bara ta det lugnt och vila upp mig för morgonkväll, blir väl samma medarb. då som i dag, Gud hjälpe mig.

RSS 2.0