Dan före dan före dan före........

...dopparedan.ja, då var vi redan här.Jag tillhör dem som verkligen gillar julen. Kan bero på att jag släppt alla krav på vad som MÅSTE göras till jul.Baka, städa, pynta, fixa och allt annat som bara måste göras.Jo, jag pyntar och bakar en del, men det är för jag tycker det är roligt.Ska vi fira julen här, blir det klart mer att göra, men vi brukar ha knytkalas, så då blir det inte så mycke för bara en att fixa.Denna julen firar jag hos Johans svärföräldrar.Jag ska ha med mig ugnsomelett med sparrisstuvning och risgrynsgröt.Gröten kokar jag onsdagkväll och omeletten fixar jag på jobbet. det tar inte så lång stund att vispa ihop, det hinner jag på min lunch, grädda den tar visserligen lite längre tid, men det är inget som måste passas hela tiden, så jag kan sköta min sysslor på jobbet ändå. Nu kommer snart Dottern och hämtar mig. Vi ska köra till EKO för att inhandla de sista julklapparna. Bara lite smått kvar. Förresten, det blir ingen gran i år. Snön ligger allt för djup i skogen, så vi kan inte ut och hugga. kanske tur det, för jag vet inte hur Truls reagerar på ett träd innomhus. Klättra? Absolut, det är ju det träd är till för. Nej, nu är Dottern på gång. Ha en riktigt GOD JUL!!! Ha´de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0